آخرین خبرها از تولید واکسن فایزر

انگلیس اولین کشوری شد که واکسن فایزر و بیونتک را به صورت رسمی تایید کرد. این واکسن قرار است هفته بعد به صورت اضطراری وارد بازار شود و مورد استفاده قرار گیرد.

این واکسن بهترین شانس برای بازگرداندن مردم به زندگی عادی محسوب می‌شود. دولت انگلیس توصیه سازمان دارو و مراقبت‌های بهداشتی این کشور را قبول کرد و به صورت رسمی استفاده از واکسن کرونا را تایید کرد.

مت هانکوک، وزیر بهداشت انگلیس اعلام کرد: من کاملاً از این خبر بسیار هیجان زده ام، بسیار افتخار می‌کنم که انگلیس اولین جایی است که در دنیا واکسن مجاز بالینی دارد.

هانکوک گفت: دوز‌های این واکسن قرار است در بیمارستان‌ها و مراکز واکسیناسیون توزیع شود، اما یکی از چالش‌های پیشرو این است که دمای ذخیره سازی این واکسن منفی ۷۰ درجه است.

با این حال شرکت فایزر اعلام کرد که می‌توان واکسن را تا پنج روز در دمای استاندارد یخچال و یا تا ۱۵ روز در جعبه حمل و نقل حرارتی نگهداری کرد.

واکسن فایزر و بیونتک محصول مشترک دو کشور آمریکا و آلمان هستند که در گزارش‌های اخیر مشخص شد بیش از ۹۵ درصد ایمنی موثر ایجاد می‌کند.

مسئولان شرکت فایزر اعلام کردند که مجوز استفاده اضطراری در انگلیس یک اتفاق تاریخی است و ما سازمان دارو و مراقبت‌های بهداشتی انگلیس را برای متقاعد کردن و کمک به مردم برای ریشه کنی ویروس کرونا تحسین می‌کنیم.