مهم‌ترین عامل انتقال کرونا مهمانی‌های خانوادگی است

محبوبه حاج عبدالباقی متخصص بیماری‌های عفونی درباره تاثیر اجرای محدودیت‌های کرونایی بر کاهش بیماری در جامعه، اظهار کرد: در ابتدای محدودیت‌های کرونایی شاهد مراجعه کمتر بیماران کرونایی به بیمارستان امام خمینی بودیم.

او افزود: با اعمال محدودیت‌‌های کرونایی روند بیماری در جامعه کاهش چشمگیری داشته است. البته این موضوع به معنای آن نیست که کرونا به صورت کلی از بین خواهد رفت و رعایت شیوه نامه های بهداشتی امری لازم و ضروری است تا بتوانیم کرونا را کنترل کنیم.

عبدالباقی تصریح کرد: بدون اعمال محدودیت‌های کرونایی نمی‌توانیم زنجیره انتقال ویروس کرونا را قطع کنیم.

او با بیان اینکه تزریق واکسن کرونا اولویت بندی دارد، تاکید کرد: تزریق واکسن کرونا در کشور‌های ثروتمند هم ابتدا به پرسنل پزشکی سپس به افراد بالای ۶۵ سال انجام خواهد شد و اینگونه نیست که همه مردم به یکباره واکسن دریافت خواهند کرد.

عبدالباقی افزود: تاکنون هیچ درمان قطعی برای بیماری کرونا یافت نشده است و تمام درمان‌های موجود تنها کمک کننده هستند تا بدن شرایط بهتری را تجربه کند. دارو‌ها معجزه نمی‌کنند و افراد باید در خانه بمانند و با افراد مبتلا به هیچ عنوان تماسی نداشته باشند؛ چرا که مهم‌ترین عامل انتقال ویروس کرونا همین مهمانی‌های خانوادگی است.

او با اشاره به علائم قطعی ویروس کرونا اظهار کرد: هر علائم سرماخوردگی مانند گلودرد، تب، خستگی، ضعف بدن، آبریزش بینی، سرفه، اسهال، سردرد و ... نشان از کرونا دارد. افراد پس از مشاهده چنین علائمی باید خود را از دیگران جدا کرده و به هیچ عنوان از خانه خارج نشوند تا خلاف آن ثابت نشود.