جریمه مخدوش کردن پلاک خودرو در زمان اجرای محدودیت‌های تردد

سرهنگ محمد باقر سلیمی رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا با اشاره به جریمه مخدوش کردنپلاک خودرو در زمان اجرای محدودیت‌های تردد گفت: اگر مخدوش کردن پلاک خودرو، جعل و اقدام متقلبانه محسوب شود طبق قانون مجازات اسلامی عنوان مجرمانه دارد و ۶ ماه تا یک سال حبس برای آن فرد در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: اگر فقط پوشاندن پلاک خودرو هدف راننده باشد، با کد ۲۰۴۷ برابر ریز جرائم راهنمایی و رانندگی مبلغ ۶۱ هزار و ۲۰۰ تومان میزان جریمه است و توسط همکاران ما و سامانه‌های نظارتی و هوشمند موجود در سطح معابر مورد اعمال قانون قرار خواهند گرفت.

سرهنگ سلیمی افزود: اگر در شهر‌های قرمز و نارنجی که محدودیت تردد از ساعت ۲۱ شب تا ۴ صبح تردد داشته باشند و همچنین در شهر‌های قرمز و نارنجی که در آن‌ها تردد پلاک‌های غیر بومی، غیر ضروری تشخیص داده خواهد شد و علاوه بر جریمه مخدوش کردن پلاک این جریمه‌ها اعمال می‌شود.

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا با بیان اینکه حدود ۸۳۰ هزار موتورسیکلت از سال‌های قبل در پارکینگ‌ها به دلایل مختلف توقیف شده‌اند و همچنین تعدادی از این موتور‌ها تحت عنوان موتور‌های اسقاطی از رده خارج شده‌اند که از این ۸۳۰ هزار موتورسیکلت کم خواهد شد.

وی گفت: آخرین آماری که ما گرفتیم ۵۰ هزار و ۹۷ درخواست در سامانه ما ثبت شده و تعداد ۴۴ هزار و ۹۳۲ دستگاه از این موتور‌سیکلت‌ها به صورت بر خط و آنلاین ترخیص شدند و ۵ هزار و ۱۷۵ دستگاه هم به صورت حضوری با مراجعه به ستاد‌های ترخیص به دلیل ثبت نشدن در سامانه به صورت دستی ترخیص شده‌اند.

سرهنگ سلیمی ادامه داد: در مجموع تعداد ترخیص‌های ما ۴۸ هزار و ۶۶۶ دستگاه است و هزار و ۴۳۱ درخواست هم در حال تکمیل و بررسی است که انشاالله منجر به ترخیص خواهد شد. در این تمهیدات و مشوق‌های بسیار خوبی در نظر گرفته شده که افراد با کمترین مدارک و هزینه با مراجعه به ۱۲۰۰ دفتر پلیس+۱۰ فعال در سطح کشور هستند، ترخیص کنند.

وی افزود:امکان تقسیط جرایم وجود دارد و عزیزانی که فاقد گواهینامه و فاقد بیمه نامه هستند می‌توانند با تعهد به اینکه تردد در معابر عمومی نداشته باشند، موتورسیکلتشان را ترخیص کنند و آن را تحویل بگیرند.