اعمال قانون ۳۴۳ هزار خودرو در طرح محدودیت شبانه

سردار مهدی حاجیان سخنگوی ناجا در نشست خبری که امروز برگزار شد، اظهار کرد: در طول این مدت حدود ٧١٥ هزار بازدید از اصناف و اتحادیه‌ها در سطح کشور انجام و بیش از ٣٣٦ هزار تذکر ارائه شد.

وی افزود: همچنین ٤٦٣ هزار صورت جلسه داشتیم، اما در طول مدت اعمال محدودیت‌ها باید از تمام واحد‌ها صنفی تشکر کنیم که حدود ٩٠ درصد همراهی کردند.

سخنگوی ناجا تصریح کرد: در موضوعات احتکار و گران‌فروشی ، پلیس‌های ما اعم از امنیت اقتصادی، تخصصی، پیشگیری، اماکن و تمامی واحد‌ها حضور پیدا کردند، همچنین ما اعمال قانون جدی در مقابل محتکران داشتیم.

سردار حاجیان افزود: بیش از ١٤٣ هزار باب مرکز پخش کالا‌های بهداشتی، انبار و داروخانه‌هایی که مرتکب گرانفروشی و احتکار شده بودند را مورد رصد و پایش قرار دادیم.

وی یادآور شد: به ٨ هزار و ٢٥٤ مرکز متخلف بــا هماهنگی مقام‌های قضائی تذکر داده شد و برخی از این مراکز هم پلمب شدند.

سخنگوی ناجا گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور، نیروی انتظامی در تمامی ابعاد بــا جدیت ورود کرد که بیش از  ۱۷میلیون عدد ماسک، بیش از ١٧٢ میلیون دستکش و بیش از ٥٠ میلیون کالا‌های بهداشتی کشف شد و افرادی که مرتکب جرم شده بودند هم شناسایی شدند.

سردار حاجیان بیان کرد: هزار و ۹۱۵ فقره پرونده قضایی توسط پلیس تشکیل شد و افراد هم دستگیر شدند.

وی گفت: در بحث فضای مجازی هم نیروی انتظامی با جدیت ورود پیدا کرد، افرادی سودجویی بودند که قصد داشتند به همگان اعلام کنند که کادر درمان ما توانایی لازم را ندارد و کارشان القای ناامیدی بود که این افراد شناسایی شدند.

سردار حاجیان تاکید کرد: در زمان اعمال محدودیت‌ها و فاصله گذاری‌های اجتماعی ما بیش از ۱۴۶ هزار نیرو در بیش از ۲ هزار نقطه از سراسر کشور مستقر کردیم، همچنین در این ماموریت بیش از ۱ میلیون و ۴۸۰ هزار تذکر شفاهی به رانندگان داده شد و بیش از ۵۷۸ هزار خودرو هم به محل سکونت خود عودت داده شدند.

وی ادامه داد: بیش از ۳۴۳ هزار خودرو در بحث طرح محدودیت شبانه اعمال قانون شدند البته بیش از ۵۳ هزار مورد در مناطق قرمز و ۳۵ هزار مورد در مناطق نارنجی اعمال قانون صورت گرفت.

سخنگو ناجا بیان کرد. خوشبختانه در این مدت ۳۵ درصد کاهش تردد داشتیم وقبل آن هم، با کاهش در فوتی‌ها و کاهش در تصادفات روبرو بودیم.