اشتباهات رایجی که نباید هنگام پارو زدن برف انجام داد
 در آستانه فصل زمستان قرار داریم و کم‌کم، علاوه بر رعایت نکات ایمنی محافظت خود در برابر سرما، باید نکاتی را هم یاد بگیریم که در خارج از فضای خانه به ما کمک می‌کنند تا کارهایمان را به بهترین نحو انجام دهیم که یکی از آن‌ها پارو کردن برف‌ها است؛ کاری که به نظر ساده می‌آید، اما انجام دادن اشتباه این فعالیت می‌تواند خسارت‌های جبران‌ناپذیری به بار آورد، پس با دانستن این اشتباهات رایج از انجام دادن آن‌ها پرهیز کنید.

گرم نکردن

قبل از هر فعالیتی، گرم کردن و کش دادن عضلات خود را فراموش نکنید، حتی اگر آن فعالیت، پارو کردن برف از جلوی درب منزلتان باشد، چرا که پزشکان معتقدند گرم کردن عضلات بدن قبل از فعالیت پارو زدن برف‌ها و یا چند قدم راه رفتن باعث می‌شود خون در رگ‌های شما به جریان بیفتد و هنگام انجام دادن کار، کمترین صدمه را به بدن خود وارد کنید.

پارو کردن مقدار زیادی برف به صورت همزمان

فراموش نکنید که بلند کردن مقدار زیادی برف به صورت همزمان، کار بسیار سختی خواهد بود، زیرا برف خیس انباشته شده روی هم خیلی سنگین است و کسانی که می‌خواهند کار پارو کردن برف را زود به پایان برسانند، مرتکب این اشتباه می‌شوند؛ پس بهتر است هنگامی که مسئولیت پارو کردن برف را پذیرفته‌اید، با حوصله این کار را انجام دهید و به جای بلند کردن برف‌ها، آن‌ها را به سمتی هل دهید.

بلند کردن برف با کمک گرفتن از کمر

یکی از اشتباهات رایج هنگام پارو کردن برف، کمک گرفتن از کمر برای بلند کردن برف داخل پارو است که بهتر است به جای این کار، کمی زانو‌های خود را خم کنید و برای برداشتن پارو از روی زمین از پا‌های خود کمک بگیرید، اما اطمینان حاصل کنید که هر دفعه مقدار کمی برف بلند کنید و نگذارید یک جا کوپه شوند.

مرحله به مرحله جلو نرفتن

قسمتی را که می‌خواهید پارو کنید، به دو قسمت مساوی تقسیم کنید تا پارو کردن به کاری آسان‌تر تبدیل شود، چون در این حالت می‌توانید برف‌ها را از وسط به دو طرف مسیری که پارو می‌کنید، هدایت کنید، اما هر ۱۵ دقیقه یک بار استراحت کنید تا کار به شما فشار زیادی نیاورد.

قدم گذاشتن روی برف

اگر قصد دارید به راحتی برف‌های یک مسیر را پارو کنید، باید توجه کنید که پایتان را روی قسمت‌هایی نگذارید که برف از روی آن پارو نشده، چون این کار باعث می‌شود برف‌ها سفت شوند و دیگر به سختی با پارو آن‌ها را جابجا کنید.

آب نخوردن هنگام کار

پارو کردن برف کاری است که انرژی زیادی نیاز دارد و درست مانند تمرین کردن، لازم است هنگام پارو کردن آب مصرف کنید و آب بدنتان را تأمین کنید.

نپوشیدن لباس گرم کافی

کار خارج از خانه در فصل زمستان نیازمند این است که شما چند لایه لباس ضخیم زمستانی، چکمه و چند لایه جوراب بپوشید تا هنگام پارو کردن برف گرم بمانید و علاوه بر این، باید توجه داشته باشید که احتمالا در هنگام کار کردن عرق خواهید کرد پس استفاده از چند لایه لباس برای جلوگیری از سرماخوردگی اجباری است.