چگونگی برگزاری امتحانات دانشگاه شهید رجایی

حمیدرضا عظمتی رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی درباره روند برگزاری امتحانات ترم دی ماه دانشجو معلمان این دانشگاه اظهار کرد: با توجه به اینکه در این دانشگاه روند ارزشیابی دانشجویان به طور مستمر انجام می‌شود بنابراین صرفا متکی بر امتحانات پایان ترم نیستیم، سیاست دانشگاه به اینگونه است که استادان در شرایط آموزش کلاسی ارزشیابی از دانشجویان انجام می‌دهند و صرفاً تمام محتوای درسی در پایان ترم مورد سنجش قرار نمی‌گیرد.

او ادامه داد: با توجه به شرایطی که امسال در ترم جدید داشتیم و تجربه کار‌های نظری و عملی کار به دو شکل عملی و نظری ارائه و مورد ارزشیابی قرار می‌گیرد.

رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی با اشاره به سه رویکردی که در این دانشگاه برای آموزش و ارزیابی دانشجویان برای دروس عملی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: در روش اول از نرم افزار‌های شبیه ساز کار‌های آزمایشگاهی و کارگاهی در آموزش مجازی استفاده می‌کنیم، در روش دوم که روشی کاملا ابتکاری از سوی دانشگاه است و به وزارت علوم هم آن را اعلام کردیم، دروس عملی را استادان از طریق سامانه آموزش از راه دور تدریس می‌کنند و دانشجویان در شهر خودشان باید به دنبال کارگاه و آزمایشگاهی که از این ابزار استفاده می‌کنند باشند، از خود فیلم تهیه کرده و روند کارایی آن ابزار را به طور عملی نشان دهند.

او افزود: با توجه به اینکه یادگیری زمانی اتفاق می‌افتد که فرد می‌تواند آموزش دهد بنابراین همین عملکرد مبنای ارزشیابی کار دانشگاه خواهد بود.

عظمتی تصریح کرد: در مواردی هم که امکان برگزاری هیچگونه ارزشیابی وجود ندارد منتظر هستیم تا شرایط کرونا کمی فروکش کند و بعد از فرایند ارزشیابی را با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی انجام دهیم.

زمان برگزاری امتحانات دانشجومعلمان

رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی درباره روند برگزاری آزمون‌های نظری هم اظهار کرد که این کار از طریق سامانه آموزش از راه دور انجام می‌شود همچنین در مواردی هم که دروس عملی بخشی نظری داشته باشد از همین روش برای ارزشیابی آن استفاده می‌شود.

عظمتی به موضوع زمان برگزاری امتحانات هم اشاره داشت و گفت: امتحانات طبق برنامه هر ساله در دی ماه برگزار خواهد شد، اما شیوه ارائه و سنجش و ارزشیابی آن با توجه به سیاست‌هایی که از آن صحبت کردیم انجام می‌شود.