دوئل الویری و احمدی در ایستگاه‌ پایانی شورای عالی استان‌ها

چهارمین و آخرین سال از انتخابات هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها در دوره پنجم بزودی برگزار خواهد شد تا ریاست آخرین سال از این دوره از شورای عالی استان‌ها مشخص شود.

این در حالیست که در 3 سال گذشته از این دوره از شورای عالی استان‌ها، مرتضی الویری نماینده مردم تهران دو سال و علیرضا احمدی نماینده مردم قم کمتر از یک سال ریاست شورای عالی استان‌ها را به عهده داشته‌اند.

انتخابات سومین سال از هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها همانند دو سال قبلش با حواشی روبه‌رو بود به طوری که شب قبل از انتخابات برخی از اعضای شورای عالی استان‌ها، شام را مهمان حناچی شهردار تهران در مجموعه فرهنگی اراضی عباس آباد بودند؛ مهمانی که از هزینه آن، به صورت غیر مستقیم از جیب شهروندان تهرانی تأمین شده است البته آقای حناچی در این باره مدعی بود "برگزاری چنین مراسماتی مرسوم است!"

در این مهمانی همچنین هدایایی برای اعضای شورای عالی استان حاضر در نظر گرفته شده بود، هدایای از قبیل هارد کامپیوتر، کیف چرم، ترمه، بُن شهروند و ... به ارزش حدود 3.5 میلیون تومان برای هر مهمان! در هر صورت انتخابات شورای عالی استان‌ها در سال سوم با رقابت الویری و احمدی برگزار شد و در نهایت الویری به عنوان رئیس شورای عالی استان‌ها انتخاب شد اما این پایان کار نبود چرا که با جمع‌آوری مستندات در ارتباط با تخلف در برگزاری انتخابات هیئت رئیسه شورای عالی استان‌‌ها موضوع از طریق مراجع قانونی پیگیری شد.

پس از ابطال انتخابات هیئت رئیسه سال سوم شورای عالی استان‌ها توسط هیئت حل اختلاف مرکزی، در سی و یکمین جلسه علنی شورای عالی استان‌ها مجددا انتخابات هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها برگزار شد.

در همین زمینه علیرضا احمدی، نماینده مردم استان قم در شورای عالی استان‌ها و همچنین عبدالرزاق موسوی نماینده مردم استان فارس در شورای عالی استان‌ها برای تصاحب ریاست شورای عالی استان‌ها با یکدیگر به رقابت پرداختند و در نهایت "علیرضا احمدی" با کسب 50 رأی به عنوان رئیس شورای عالی استان‌ها انتخاب شد همچنین عبدالرزاق موسوی نیز 20 رأی کسب کرد.

به گزارش تسنیم، در حالی قرار است آخرین سال از انتخابات هئیت رئیسه شورای عالی استان‌ها در دوره پنجم برگزار شود که انتخابات پایانی همیشه از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و این در حالیست که باید منتظر رقابت بین نماینده مردم تهران و قم باشیم.

در هر صورت مرتضی الویری این روزها حضور کمرنگی را در شورای عالی استان‌ها دارد و بالعکس علیرضا احمدی حضور پرنگ‌تر از همیشه را در حوزه‌های مختلف دارد؛ برگزاری این انتخابات زیر ذربین دستگاه‌های نظارتی قرار دارد تا حواشی سال قبل تکرار نشود.