واکنش سازمان پژوهش به تغییر در متن کتاب درسی/ تغییرات سال آینده اصلاح می‌شود

حسن ملکی رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در ارتباط با چند کلمه‌ تغییر یافته در مطلب سفرنامه‌ اصفهان بیان کرد: به جهت اینکه در حال حاضر بنده مسئولیت سازمان را به عهده دارم، مسئولیت این تغییر را که در زمان مدیریت بنده نبوده است، می‌پذیرم.

او افزود: در این تغییرات متن «وضو گرفتم و نماز خواندم» اضافه شده که شاید تصور فرد تغییر دهنده این بود که متن را کامل کند و با این تغییرات اثر عبادی و معنوی‌اش بر دانش آموز بیشتر باشد، اما باید تاکید کنم اینگونه تغییر در متن یک نویسنده مورد تایید ما نیست و برای سال آینده هم قطعا اصلاح و به متن اصیل خودش باز خواهد شد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به اینکه در پایان متن کتاب هم که این متن با اندک تغییر نوشته شده است، بیان کرد: این نوشته در جهت اطلاع نویسنده و مخاطب از تغییرات بوده، اما باز هم می‌گویم که مورد تایید ما نبوده و با توجه به اینکه کتاب‌های سال تحصیلی آتی هنوز چاپ‌سپاری نشده است اصلاحات لازم برای سال آینده انجام خواهد شد.

ملکی گفت: به جهت شفاف سازی رسانه‌ها و مخاطبان از این طریق اعلام می‌کنم در قالب ماموریت ویژه به همکارانم دستور داده‌ام تمام تغییرات که مبتنی با استاندارد‌ها و شاخص‌های تالیف کتاب درسی نبوده است، مورد بررسی و اصلاح قرارگیرد و این شامل همه‌ مطالب کتاب‌های درسی می‌شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی اظهار کرد: رسالت ما در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تالیف کتاب‌های درسی بر مبنای اسناد تحولی و شاخص‌های علمی و تربیتی این حوزه است و با توجه به حساسیت این محتوا‌ها رصد کتناب‌های درسی با دقت بیشتری انجام می‌شود.