آخرین وضعیت رتبه بندی معلمان + جزئیات

"نظام رتبه بندی معلمان بر اساس سنوات و مدرک تحصیلی رتبه بندی درستی نخواهد بود" این مطلبی است که سید جواد حسینی معاون وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده است.

وی با تاکید بر اینکه نظام رتبه بندی معلمان باید مبتنی بر سنجش عملکرد آن‌ها باشد افزود: با توجه به حرکت آموزش و پرورش دنیا به سمت عملکردگرایی باید به جای مدرک تحصیلی کارایی عملکرد معلمین را مورد سنجش و ارزیابی قرار دهیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر ایجاد مدارس ترکیبی در کشور خاطر نشان کرد: در حال حاضر 125 هزار دانش‌آموز سمپادی را جدا کرده و این موضوع سبب افسردگی آن‌ها می‌شود. باید آموزش و پرورش سایر کشورهای پیشرفته، به سمت ایجاد مدارس ترکیبی در کشور پیش برویم و دانش آموزان تیزهوش و استثنایی را در یک قالب ببینیم.

اما رئیس سازمان برنامه و بودجه در رابطه با رتبه‌بندی معلمان و فرهنگیان گفت: حتی قبل از ارائه لایحه دولت به مجلس، مبلغ هشت هزار میلیارد تومان در لایحه بودجه ۱۴۰۰ دیده شد. پس جای هیچ نگرانی نیست.

وی خطاب به فرهنگیان و بازنشستگان ادامه داد: دو ردیف مختص فرهنگیان و بازنشستگان در لایحه بودجه در نظر گرفته شده، یک ردیف همیشگی و یک ردیف رزرو که اگر سرریزهایی در اجرا پیش آمد، به خاطر کمبود منابع مالی، متوقف نشویم. همچنان که امسال نیز برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان همین کار را کردیم و یک هزار میلیارد تومان به این موضوع اختصاص یافت. برای سال بعد هم ۹۰ هزار میلیارد تومان برای این منظور در نظر گرفته شده است.

وی با یادآوری اینکه رشد بودجه وزارت آموزش و پرورش در لایحه بودجه ۱۴۰۰ نسبت به قانون بودجه امسال، بیش از رقم رشد کل لایحه بودجه است، تاکید کرد: فرهنگیان اطمینان داشته باشند که منابع مالی لازم برای رتبه‌بندی آنها در لایحه بودجه ۱۴۰۰ دیده شده است و فوق العاده ویژه آنان نیز در قالب همین رتبه‌بندی دیده خواهد شد.

نوبخت در پاسخ به سوالات فرهنگیان درباره اینکه چه زمانی فوق العاده ویژه آنان پرداخت می‌شود نیز اظهارکرد: ما به طور مکتوب موافقتمان را اعلام کردیم و منابع مالی لازم را هم در لایحه بودجه منظور کرده‌ایم که از اول فروردین ماه فوق العاده ویژه پرداخت شود. البته وزارت آموزش و پرورش باید زودتر ابلاغ‌ها را بزند.

وی در واکنش به مطالبات پیاپی کاربران برای پیگیری مطالباتشان از وزارت آموزش و پرورش و بهداشت و درمان، گفت: سازمان برنامه و بودجه، دستگاه مجری نیست و از جنبه وظیفه نظارتی باید وارد موضوعات شویم. در مورد مطالبات، مجوزهای لازم را داده‌ایم، این موارد را باید از دستگاه‌های مجری مربوطه پیگیری کنید.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: این سازمان با تامین منابع مالی و صدور مجوزهای قانونی لازم می‌کوشد مشکلات فرهنگیان، کادر درمان و بازنشستگان را رفع کند اما اجرای این مجوزها و قوانین با دستگاه‌های اجرایی است که باید از آنها مطالبه شود.