آخرین آمار از وضعیت بیماران مبتلا به کرونا در کشور 23 آذر/ جان باختن 247 بیمار کووید۱۹

آخرین وضعیت و آمار کرونا امروز 22 آذر اعلام شد که بر اساس آن در طول ۲۴ ساعت گذشته، 221 بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت اظهار داشت:از دیروز تا امروز ۲۳ آذر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷ هزار و ۴۵۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹  در کشور شناسایی شد که ۸۳۳ نفر از آنها بستری شدند.

جان باختن 247 بیمار کووید۱۹

وی ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۱۰۸ هزار و ۲۶۹ نفر رسید.متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۴۷ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۲ هزار و ۱۹۶ نفر رسید.

بهبود و ترخیص ۸۱۲ هزار و ۲۷۰ نفر از بیماران

سخنگوی وزارت بهداشت گفت:خوشبختانه تاکنون ۸۱۲ هزار و ۲۷۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده‌اند. ۵۷۲۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

انجام ۶ میلیون و ۷۰۴ هزار و ۲۴۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور

لاری اضافه کرد: تاکنون ۶ میلیون و ۷۰۴ هزار و ۲۴۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وضعیت شهرها

وی بیان داشت: در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل‌ها، ۱۲ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۸۸ شهرستان نارنجی و ۱۴۸ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

اسامی شهرهای قرمز کرونایی

سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد: شهرستان‌های زرین دشت در استان فارس، بافت در استان کرمان، گمیشان در استان گلستان، آستارا، بندرانزلی، رودسر و تالش در استان گیلان و آمل، بهشهر، رامسر، گلوگاه و نکا در استان مازندران در وضعیت قرمز قرار دارند.