آیا تجهیزات اورژانس تهران ایده آل است؟

هادی اردکانی در خصوص تجهیزات اورژانس و این امر که گفته ‌می‌شود، به دلیل کمبود امکانات مناسب در آمبولانس‌ها تعدادی از مبتلایان به کرونا در انتقال بین بیمارستانی جان خود را از دست می‌دهند، گفت: قبل از شیوع ویروس کرونا اورژانس تهران وظیفه انتقال بین بیمارستانی را بر عهده نداشت اما با توجه به شرایط و وضعیت ظرفیت‌ بیمارستان‌ها بعد از شیوع  این بیماری این خدمت را به بیمارستان‌ها و مردم ارائه می‌دهیم.

وی ضمن اشاره به اینکه فرد مبتلا باید شرایط لازم را برای انتقال داشته‌باشد و قطعا ما بیماری که وضعیت ناپایداری داشته باشد و نتواند در زمان مناسب به بیمارستان مقصد برسد، را انتقال نمی‌دهیم، افزود: تکنسین‌هایی که بر بالین این بیماران حاضر می‌شوند، بیش از سایر تکنسین‌های آموزش‌ دیده‌ و تخصص لازم را گذرانده اند و پایگاه عملیات ویژه هستند.

​سرپرست اداره ارتباطات اورژانس تهران در خصوص تجهیزات درون آمبولانس‌ها اظهار کرد: تجهیزاتی که برای انتقال داریم، کامل است و شامل ونتیلاتور، دستگاه ای‌بی، دی‌سی شوک و .. می‌شود و تکنسین‌ها به کمک این دستگاه‌ها می‌توانند اقدامات حمایتی را برای بیمار انجام دهند و او را به بیمارستان مقصد برسانند.

اردکانی با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تا کنون بیش از ۳ هزار مورد انتقال بین بیمارستانی داشته‌ایم، متذکر شد: طی این مدت بیماری را نداشته‌ایم که ما به مقصد برسانیم و بعد از تحویل به بیمارستان فوت کرده‌باشد.

وی ضمن تاکید بر اینکه اگر بیمار شرایط انتقال را نداشته‌باشد ما او را از یک بیمارستان به بیمارستانی دیگر منتقل نمی‌کنیم تا وضعیت مناسبی پیدا کند، افزود: چنانچه بیمار وضعیت مناسبی داشته‌باشد و پزشک بیمارستان مجوز انتقال بین مراکز درمانی را صادر کند، ما انتقال را انجام می‌دهیم.

سرپرست اداره ارتباطات اورژانس تهران توضیح داد: تجهیزات اوژانس تهران به روز است و مدام مورد بررسی قرار می‌گیرد و در حال حاضر که دستگاه تله مدیسین در تعدادی از کشور‌ها موجود نیست، این دستگاه به صورت داخلی تهیه و ثبت شده و یکی از ابتکارات کشور ما است و با استفاده از این دستگاه نوار قلب بیمار گرفته می‌شود و برای متخصص قلب ارسال می‌گردد.

اردکانی با بیان اینکه به طور کلی تجهیزات اورژانس تهران کامل، به روز و ایده‌آل است، ادامه داد: فکر می‌کنم هنوز هم یکسری از کشور‌های همسایه ما این مجهز به این سیستم نشده‌اند که بتوانند در لحظه بیماری که سکته حاد قلبی کرده‌است را مستقیما انتقال دهند و اقدامات لازم در بیمارستان را انجام دهند.