داروسازان نظارتی بر فروشگاه‌های آنلاین دارو ندارند/ معیار انتخاب داروخانه‌های منتخب چیست؟

مریم شایان، موسس یکی از داروخانه‌های تهران گفت: داروسازها همیشه در دسترس ترین عضو گروه سلامت بوده اند و در زمان کرونا بهترین خدمات را بدون اینکه شیفت های خود را کاهش دهند ارائه داده اند.متاسفانه نه تنها جزء کادر درمان محسوب نشدند  بلکه در ارتباط با ثبت پلاک خودرو و تزریق واکسن آنفلوآنزا نیز این گروه نادیده گرفته شدند.

وی افزود: کمبودهای دارویی و گرانی‌های دارویی ربطی به داروخانه و داروساز ندارد ولی متاسفانه ناصرخسرو به خانه تک تک مردم وارد شده و داروهایی که در داروخانه ها پیدا نمی شود در ناصر خسرو و شبکه های اجتماعی با بالاترین قیمت فروخته می شود که مسؤولین باید با جدیت این موضوع را پیگیری نمایند.

شایان ادامه داد: برخی داروها متاسفانه در فروشگاه ها و سایت ها به فروش می رسند و هیچونه نظارت داروساز به این داروها وجود ندارد و بسیاری از این داروها به صورت قاچاق وارد و تقلبی هستند.

این داروساز اظهار داشت: مالیات داروخانه ها نیز از دیگر مشکلات داروخانه ها می باشد که باید با دید منطقی تر در نظر گرفته شود، متاسفانه در این موضوع دید غلطی وجود دارد که انتظار داریم مدیران سازمان مالیات در مورد این موضوع پیگیری ویژه ای داشته باشد.

وی در پایان گفت: انتخاب داروخانه های منتخب و معیار اشتباه در این مورد نیز باعث توزیع ناعادلانه داروها است که مسؤولین غذا و دارو باید پاسخ مناسبی به این پرسش بدهند که معیار انتخاب داروخانه های منتخب چیست؟