تحصیل بیشتر دانشجویان دارای معلولیت در دانشگاه آزاد
رضازاده رئیس مرکز فناوری و اطلاعات سازمان بهزیستی در آیین تقدیر از پذیرفتگان برتر دارای معلولیت در کنکور سراسری ٩٩ اظهار کرد: حمایت از دانشجویان به عنوان یکی از ابزار‌های توانمندسازی همیشه مورد توجه سازمان بهزیستی بوده است.

او با بیان اینکه در سال اخیر با کمک دو معاونت تخصصی کمیته‌ای برای ارتقای دانش افراد دارای معلولیت تشکیل شد، گفت: با وجود این که سال‌های گذشته حمایت‌های تشویقی فقط مختص دانشجویان پذیرفته شده‌ی دانشگاه‌های غیر دولتی نیست و دانشجویان برتر دانشگاه‌های دولتی نیز تشویق می‌شوند و حمایت‌هایی صورت می‌گیرد.

رضازاده افزود: تفاهم نامه‌هایی با دانشگاه‌های کشور به خصوص دانشگاه آزاد منعقد شده است.

رئیس مرکز اطلاعات و فناوری سازمان بهزیستی با بیان اینکه ۵٠میلیارد تومان بودجه برای کمک به تسهیلات عالیه افراد دارای معلولیت هزینه شده است، ادامه داد: با الکترونیکی شدن برخی تسهیلات باعث شده است ٣٠درصد در هزینه‌ها صرفه جویی شود.

رضازاده با بیان اینکه سامانه‌ای در این راستا افتتاح شده است که ٢٢هزار نفر از دانشجویان تحت پوشش اجتماعی قرار دارند، ادامه داد: اکثریت دانشجویان تحت پوشش بهزیستی در دانشگاه آزاد تحصیل می‌کنند.

او با بیان اینکه ٢ هزار و ٧٠٠نفر از این افراد در دانشگاه‌های دولتی تحصیل می‌کنند، افزود: ١٠٩ نفر در رشته پزشکی،۶٢۵ نفر در مقطع دکتری و٣ هزار نفر از در مقطع کارشناسی ارشد و کاردانی تحصیل می‌کنند.

رضازاده با بیان اینکه ١۴هزار و ۵۰۰ نفر در رشته کارشناسی پیوسته و ناپیوسته تحصیل می‌کنند، افزود: ۴۵ درصد دانشجویان تحت پوشش بهزیستی دارای معلولیت شدید و خیلی شدید هستند.