حناچی اختیارات شهرداران مناطق را افزایش داد

محمد سالاری عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر درباره نامه پیروز حناچی جهت تفویض اختیار به شهرداران مناطق 22‌گانه اظهار داشت: طی چند ماه اخیر موضوع تفویض اختیار به شهرداران گامی اساسی در تحقق برنامه‌های اولویت‌محور شهری مورد پیگیری بود که خوشبختانه در حال حاضر حناچی بخشنامه‌های تفویض اختیار به شهرداران را تأیید کرد.

وی بیان داشت: تصمیم‌گیری در مورد مدیریت شهری تهران از دوره‌های گذشته به شدت تمرکزگرا بوده و مناطق و سازمان‌های شهرداری اختیارات کافی برای اجرایی‌کردن برنامه‌ها را نداشتند و این موضوع سبب بروز مشکل در انعقاد قراردادهای پیمانکاری، تهاتر و فروش املاک و اجرای پروژه‌های شهری شده بود.

عضو شورای شهر تهران درباره بخشنامه اخیر حناچی گفت: تأیید کفایت اسناد مناقصه جهت اجرای پروژه‌های توسعه محلی نیز از جمله موضوعاتی است که مورد توجه قرار گرفته همچنین مناطق مجهز به پروژه‌ها از طریق خدمات مشاوره‌ای هستند.

سالاری خاطرنشان کرد: ارزیابی و فروش املاک متروکه موجود در مناطق و املاکی که مستقلا قابلیت بارگذاری ندارند بدون محدودیت مساحت با این بخشنامه به مناطق واگذار می‌شود و شهرداری‌های مناطق می‌توانند جهت تسریع در اجرای پروژه‌های توسعه محلی برای آن استفاده کنند.