نحوه برگزاری کلاس‌های عملی دانشگاه تهران با توجه به محدودیت‌های کرونایی

حسین حسینی ، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران درباره سامانه استعلام مشخصات هویتی نو دانشجویان اظهار کرد: این سامانه درباره استعلام مدارک بوده و برای دانشجویان و دانش آموختگان کاربرد دارد.

او افزود: در گذشته نهاد‌ها و سازمان‌های مختلف هرگونه پرسشی را که داشتند به صورت مکاتبه و فیزیکی با زمان زیاد انجام می‌دادند، اما امروزه بعد از راه اندازی انواع سامانه ها، استعلام سامانه مدارک تحصیلی دانش آموختگان در راستای دولت الکترونیکی خدمات مهمی را ارائه می‌دهد.

حسینی تصریح کرد: سامانه استعلام مشخصات هویتی نو دانشجویان به این منظور راه اندازی شده است تا اطلاعات به راحتی در اختیار دانشکده‌ها قرار بگیرد و گواهی موقت هم به راحتی برای دانشجویان صادر شود.

او با بیان اینکه باید اطلاعات تمام دانش آموختگان در سامانه استعلام مدارک تحصیلی ثبت شوند، تاکید کرد: در صورت وارد نشدن اطلاعات دانش آموختگان در این سامانه، بعد‌ها استعلام اطلاعات و صدور مدارک تحصیلی این فارغ التحصیلان توسط سازمان‌های مربوطه با مشکل جدی مواجه خواهد شد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران درباره برگزاری کلاس‌های عملی با توجه به محدودیت‌های کرونایی گفت: در حال حاضر همانند گذشته کلاس‌ها را به صورت مجازی در سامانه برگزار می‌کنیم و برنامه داریم تا به تدریج حضور فیزیکی دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه فراهم شود چرا که آنان در اولویت هستند و در صورت مساعد بودن شرایط برای برگزاری کلاس‌های عملی در فاصله زمان باقی مانده حضور فیزیکی دانشجویان کارشناسی را هم در دانشگاه فراهم خواهیم کرد.

حسینی با بیان اینکه ترم آینده در دانشگاه تهران ۲ اسفند شروع می‌شود، تاکید کرد: تا پایان ترم در صورت مساعد شدن شرایط شاید بتوانیم کلاس‌های عملی دانشگاه تهران را برای دانشجویان برگزار کنیم چرا که تا ترم جدید چند هفته‌ای فرصت باقی است.

او اضافه کرد: در صورت بدتر شدن وضعیت از نظر شرایط کرونایی کلاس‌های عملی را به صورت مجازی برگزار خواهیم کرد، اما گروه‌های دانشگاه تهران تا جایی که امکان داشته باشد برای حضور فیزیکی دانشجویان در دانشگاه به خصوص برای شرکت در کلاس‌های عملی برنامه ریزی می‌کنند، اما در حال حاضر دانشجویان به علت محدودیت‌های کرونایی نمی‌توانند در دانشگاه شرکت کنند.

راه حل دانشگاه تهران برای برگزاری دروس عملی 

حسینی با اشاره به راه حل مناسب برای دروسی که نمی‌توانند به صورت مجازی برگزار شوند، تاکید کرد: برخی از دروس نمی‌توانند به خوبی و با استاندارد‌های لازم در سامانه مجازی دانشگاه برگزار شوند، در اینصورت لازم است تا برای حضور فشرده دانشجویان در آزمایشگاه‌ها برنامه ریزی شود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران با اشاره به حضور فعلی دانشجویان برای انجام فعالیت‌های پژوهشی در دانشگاه گفت: بخش قابل توجهی از دانشجویان دکتری در خوابگاه‌ها مستقر هستند و اکنون در حال پذیرش گروه‌های جدیدی هستیم چرا که تا چند روز گذشته به علت محدودیت‌های کرونایی پذیرش‌های خود را متوقف کرده بودیم، اما در حال حاضر دانشجویان جدید را به منظور شرکت در کلاس‌های حضوری در خوابگاه‌ها پذیرش می‌کنیم.