آمادگی دادگستری برای افتتاح شعبات ویژه حل اختلاف ادیان الهی

اسماعیل حسن زاده، معاون قضایی رییس کل دادگستری استان تهران با اشاره به توسعه شورا‌های حل اختلاف اظهار کرد: توسعه این شورا‌ها از جمله برنامه‌های راهبردی کشور به ویژه در استان تهران است.

وی با اشاره به شعبه ویژه حل اختلاف زرتشتیان گفت: به درخواست هموطنان زرتشتی شعبه شورای حل اختلاف ویژه هم وطنان زرتشتی در تهران افتتاح شد.

معاون قضایی رییس کل دادگستری استان تهران درباره نحوه عملکرد این شعبه ویژه اظهارکرد: شعبه ویژه حل اختلاف زرتشتیان به دعاوی مربوط میان هموطنان زرتشتی با رعایت تمام مناسک مذهبی این دین الهی می‌پردازد.

حسن‌زاده در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای در راستای افتتاح شعبات ویژه حل اختلاف برای سایر ادیان الهی وجود دارد یا خیر بیان کرد: به طور قطع اگر سایر ادیان الهی تقاضای افتتاح شعبه ویژه رسیدگی مخصوص به دین خود را داشته باشند شورای حل اختلاف استان تهران و دادگستری این آمادگی را دارند تا درخواست آن‌ها را قبول کند؛ افتتاح شعبه ویژه زرتشتیان اقدام‌ای پایه و شروع کار برای سایر ادیان الهی است.

وی با اشاره به آرای صادره از شعبه‌های ویژه گفت: به طور قطع این آرا ماندگاری بسیار موثری خواهند داشت زمانی که بزرگان اعتقادی دین زرتشت در شورای حل اختلاف سمت داشته باشند میزان تاثیرگذاری آرا بسیار بهتر خواهد بود.