درخواست اعضای شورای شهر از محسن هاشمی

محمد سالاری عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر درباره لایحه مالیات بر ارزش افزوده، اظهار داشت: بر اساس پیگیری‌هایی که از طریق شورای شهر تهران و سایر شهرها درباره مصوبه اخیر مجلس درباره لایحه مالیات بر ارزش افزوده و کاهش اختیارات شوراهای شهر انجام گرفت، قرار است این لایحه مجدد در مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: ضرورت دارد که شورای شهر از جایگاه خود کارگروهی را به منظور بحث و تبادل نظر با نمایندگان مجلس یازدهم و کمیسیون‌های اقتصادی و فراکسیون مدیریت شهری تشکیل دهد.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: میزان کنشگری شورای شهر تهران در خصوص یکی از مهم‌ترین اختیارات شوراهای شهر در تاریخ ثبت خواهد شد و آیندگان از آن به نیکی یاد می‌کنند.

سالاری گفت: این مسأله مربوط به مردم‌سالاری و جایگاه و نقش مردم در اداره شهرها و روستاهای کشور است،‌ اینکه پس از گذشت بیش از  دو دهه فعالیت شوراهای شهر شاهد کاهش اختیارات آن باشیم بازگشت به عقب است.

وی تأکید کرد: از محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران خواستارم تا این کارگروه را هر چه سریع‌تر تشکیل دهد و با توجه به تعاملاتی که با ارکان تصمیم‌گیری کشور دارد همه ظرفیت‌ها به کار گرفته شوند تا شاهد احیای حقوق شوراهای شهر باشیم.