یخ‌بندان و سرما در ۲۵ استان/ هشدار آلودگی هوا در ۸ کلان شهر

  صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه سامانه بارشی که در کشور فعال بود در ۲۴ ساعت آینده در شمال شرق خارج می‌شود، افزود: در این راستا امروز در استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز شرقی بارش پراکنده برف، گاهی با وزش باد و کولاک پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: در دو روز آینده در نوار شرق کشور وزش باد شدید و کاهش نسبی دما خواهیم داشت.

ضیائیان گفت: امروز مرکز و شرق خلیج فارس از اواخر وقت امروز و روز یکشنبه تنگه هرمز و غرب دریای عمان مواج است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا در اغلب مناطق کشور آسمان صاف است: گفت: بعد از ظهر فردا در شمال بوشهر و مناطقی از خوزستان ابرناکی و رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان افزود: روز دوشنبه هشتم دی در جنوب خوزستان، چهارمحال و بختیاری، شمال فارس، لرستان و اصفهان ابرناکی و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه از سه شنبه ۹ دی تا پایان هفته در اغلب مناطق کشور جوی آرام و پایدار داریم، گفت: از فردا تا پایان هفته پایداری هوا در کلان‌شهرها و شهرهای صنعتی سبب افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح آلودگی هوای کلان شهرها توضیح داد: روز یک‌شنبه ۱۳۹۹/۱۰/۰۷ در اراک، اصفهان ، تبریز، تهران، قزوین، قم و کرج، روز دوشنبه ۱۳۹۹/۱۰/۰۸ در اراک، اصفهان ، تبریز، تهران، قزوین، قم، کرج و مشهد، روز سه‌شنبه ۱۳۹۹/۱۰/۰۹ در اراک، اصفهان ، تبریز، تهران، قزوین، قم، کرج و مشهد، روز چهارشنبه ۱۳۹۹/۱۰/۱۰ در اراک، اصفهان ، تبریز، تهران، قزوین، قم، کرج و مشهد، و روز پنج‌شنبه ۱۳۹۹/۱۰/۱۱ در اراک، اصفهان ، تبریز، تهران، قزوین، قم، کرج و مشهد آلودگی هوا پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: در این راستا رشد شاخص کیفیت هوا در حد گروه های حساس و در صورت عدم کاهش منابع آلاینده (ثبات و متحرک)، شاخص مذکور در حد ناسالم برای همه گروه‌ها تبدیل خواهد شد که توصیه می‌شود پرهیز از ترددهای غیر ضروری به ویژه سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری و ریوی و عدم فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز در دستور کار باشد.

ضیائیان اظهار کرد: همچنین از صبح یک‌شنبه ۱۳۹۹/۱۰/۰۷ تا بعدازظهر دوشنبه ۱۳۹۹/۱۰/۰۸ وزش باد شدید در جنوب سیستان و بلوچستان، نوار شرقی کرمان و نوار شرقی هرمزگان پیش بینی می شود که احتمال آسیب به سازه‌های موقت و پوشش گلخانه‌ها، سقوط اجسام از ارتفاع به ویژه در کارگاه های ساختمانی و افزایش ارتفاع موج در سواحل پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت بیان کرد: آسمان تهران روز آینده صاف همراه با غبار صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران هفت درجه و دو درجه زیر صفر خواهد بود.

وی اضافه کرد: روز آینده بجنورد با کمینه دمای ۹ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای ۲۴ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: روز آینده در ۲۵ استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.