نحوه امتحانات ترم اول دانش آموزان

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه دیدار با حجت الاسلام والمسلمین اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه آموزش و پرورش مسیئولیت تربیت نسل نو را دارد تا آن‌ها زندگی با کیفیت‌تر داشته باشند و در برابر مخاطرات مصون شوند، بیان کرد: بر این اساس این افراد باید دروجوه مختلفی پرورش یابند و نسل نو باید به لحظ اقتصادی، اجتماعی و دینی پرورش لازم را پیدا کنند.

او ادامه داد: این موضوع نشان می‌دهد آموزش و پرورش با همه نهاد‌ها در پیوند عمیقی قرار می‌گیرد تا نقش فعالی داشته باشد و همان تربیت ۶ ساحتی سند تحول محقق شود.

وزیر آموزش و پرورش درباره برگزاری آزمون‌های نوبت اول بیان کرد: به استان‌ها ابلاغ کردیم آزمون‌ها به طور غیرحضوری باشد تا با استفاده از ظرقیت‌های دیگر ارزشیابی انجام شود، در مورد دروس هنرستانی‌ها و پایه اول و دوم ابتدای هم اجازه دادیم تا اگر با هماهنگی ستاد کرونا مشکلی وجود نداشته باشد کار حضوری باشد البته رعایت مقررات و اخذ مجوز ستاد ضرورت دارد.

حاجی میرزایی تصریح کرد: غالب آزمون‌ها غیرحضوری است و منحصرا برای ابتدایی و هنرستان‌ها که باید توانایی آن‌ها به طور حضوری احراز شود، امکان آزمون حضوری در نظر گرفتیم البته اگرستاد اجازه ندهد این آزمون حضوری به زمان دیگری موکول خواهد شد.

او درباره تخلف برخی موسسات در مورد آزمون ساز‌ها بیان کرد: وقتی وارد زیست بوم جدید می‌شویم اقتضائات خاص خودش را دارد ما در شاد برای برگزاری آزمون امکانات لازم را داریم و ظرف ۱۰ روز آینده رونمایی می‌شود بنابراین نیازی به پیشنهادات دیگر نیست البته اگر مدارس بخواهند از امنیت آزمون‌ها اطمینان حاصل کنند می‌توانند از ظرفیت‌های مطمئندیگر بهره‌مند شوند.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: شاد از روزی که فعال شد هر هفته ظرفیت‌های آن توسعه داده شده است و تا ۱۰ روز دیگر ظرفیت‌های جدیدتری رونمایی خواهد شد.

حاجی میرزایی درباره تعیین تکلیف معلمان خرید خدمات آموزشی و آموزش دهندگان نهضت بعد از سال ۹۲ بیان کرد: در قانون برای مشمولان تا سال ۹۱ تعیین تکلیف انجام شده است، اما برای بعد از سال ۹۲ مسیر دانشگاه فرهنگیان و ماده ۲۸ اساسنامه را داریم که برای مشکل افزایش سن آن‌ها سقف مجاز برای شرکت در آزمون را اضافه می‌کنیم.

او درباره پرداخت هزینه آب، برق و گاز اظهار کرد: در قانون بودجه پیش بینی شده است که آب، برق و گاز مدارس مجانی است و در آنجا آمده قید رعایت الگوی مصرف را داریم، بر این اساس در برخی از مدارس تعداد دانش اموزان افزایش یافته یا برخی مطالبات مربوط به سال‌های گذشته است.