توضیحات عضو شورای شهر درباره طرح هوشمندسازی یارانه‌های شهر تهران

 سید حسن رسولی عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر درباره طرح هوشمندسازی یارانه‌ های شهر تهران اظهار داشت: ما به عنوان نمایندگان مردم تهران باید شرایطی را فراهم کنیم که شهروندان تهرانی در اداره و توسعه شهر مشارکت کنند، به عبارت دیگر، بستری را فراهم سازیم که ساکنان چند مییونی شهر تهران در نقش و جایگاه شهروندی بروز پیدا کنند. 

وی افزود: در همین راستا، شهرداری سامانه 137 و 1888 را ایجاد کرده و علاوه بر این، ستاد سمن‌ها، شورایاران و نهادهای صنفی تخصصی حوزه شهری نیز کمک می‌کنند.

وی گفت: به دلیل شکاف‌هایی که در سلسله مراتب سکونتی شهر وجود دارند و متأسفانه شرایط رکود اقتصادی و کرونا آن را تشدید کرده، باید تلاش کنیم که نیازمندان و توان‌خواهان شهر به میزان بیشتری از یارانه‌های شهر استفاده کنند و مسیر تحقق عدالت اجتماعی ایجاد شود.

رسولی ادامه داد: این طرح قبل از اینکه مبنای عملیاتی و اجرایی داشته باشد،‌به نوعی بسترسازی، اجتماعی‌پذیری و فرهنگ‌پذیری نیاز خواهد داشت و پیشنهاد می‌کنم شورای پنجم به این فرهنگسازی و بسترسازی رأی مثبت دهند. 

وی درباره بار مالی این طرح گفت: آنچه ما در کمیسیون تصویب کردیم، بار مالی در بودجه یارانه‌ها نخواهد داشت و اگر مواردی از طرح با مصوبات قبلی مغایرت داشته باشد، در جزئیات لحاظ می‌شود.