موتور سوارن متخلف به جای جریمه، راکت ایست به دست می گیرند
سردار حسین حمیدی رئیس پلیس راهور پایتخت در نشست خبری که صبح امروز برگزار کرد، گفت: ساماندهی موتورسیکلت سواران و برخورد بــا متخلفان تاریخچه‌ای دیرینه دارد و ماحصل برخوردها، کاهش حوادث و ارتقا انضباط را به همراه داشته اســـت.

وی گفت: البته این برخورد‌ها تا حدودی کارایی لازم را نداشت و نارضایتی‌هایی را به دنبال خود آورد که معضل موتورسیکلت‌های رسوبی در سطح شهر تهران شاهد این مدعاست.

رئیس پلیس راهور پایتخت بیان کرد: طرح جدید " موتوریار " را بــا نگاه به مجازات جایگزین انجام دادیم، که اثرگذار باشد و هزینه جامعه را هم به حداقل برساند.

سردار حمیدی تصریح کرد: طی چندین جلسه بــا قوه قضاییه این طرح به صورت پایلوت در سطح شهر تهران اجرا شده و شیب ملایمی را طراحی کردیم.

وی یادآور شد: طرح موتور یاب باعث می‌شود که فرد هزینه‌ای را مرتکب نشود و اشتباه خود را تکرار نکند. اگر موتور سیکلت سواری، مرتکب تخلف شود، آن فرد کاور موتوریار به تن می‌کند و راکت ایست پلیس به دست می‌گیرد و در نقطه معلوم به انجام ماموریت می‌پردازد.

سردار حمیدی اضافه کرد: انجام ماموریت حداکثر ١٢ ساعت اســـت، اما تا به امروز بیشتر از ٢ ساعت طول نکشیده اســـت و مردم همکاری خوبی داشتند.

وی گفت: ما به دنبال افزایش هزینه مردم نیستیم و هدف ما اثرگذاری اســـت.