آغاز تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی از ۱۱ دی

فاطمه زرین‌آمیزی ، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور اظهار کرد: شرکت در مرحله پذیرش دانشجو براساس سوابق تحصیلی (معدل فوق دیپلم) کاردانی به کارشناسی ناپیوسته بهمن ۹۹ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی  سه روز دیگر آغاز می شود.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش افزود: براساس مصوبات بیست و چهارمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در تاریخ ۲۲ مهر ۹۹ مقرر شد برای ظرفیت‌های خالی مانده رشته‌محل‌هایی که در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۳۹۹ تکمیل نشده، پذیرش براساس سوابق تحصیلی (معدل فوق دیپلم) برای نوبت بهمن برگزار شود.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش ادامه داد: ثبت‌نام و انتخاب رشته برای شرکت در این مرحله به صورت اینترنتی از روز پنج شنبه، ۱۱ دی   آغاز و تا روز سه‌شنبه، ۱۶ دی ادامه خواهد داشت.

زرین آمیزی افزود: اطلاعیه تکمیلی درباره جزئیات این تکمیل ظرفیت به همراه جداول رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی همزمان با شروع ثبت‌نام از روز پنج شنبه از طریق درگاه اطلاع رسانی این سازمان منتشر خواهد شد.

گفتنی است،  نتایج کنکور کاردانی به کارشناسی سال ۱۳۹۹ برای ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ۲۲ مهر منتشر شد.  تعداد کل قبولی کاردانی به کارشناسی ۳۱ هزار و ۵۳۱ نفر بودند که از این تعداد ۱۴ هزار ۸۴۴ نفر زن و ۱۶ هزار و ۶۸۷ نفر مرد بودند.

تعداد قبول شدگان در دوره‌های روزانه ۲۱ هزار و ۱۶۲ نفر بودند و در دوره‌های شبانه نیز ۲ هزار و ۹۳۸ نفر قبول شدند. در دوره‌های غیرانتفاعی نیز ۶ هزار و ۹۹۱ نفر، در دوره‌های مجازی ۲۹ نفر و در دوره‌های مجازی غیر انتفاعی ۲۰۵ نفر قبول شدند.

در دوره‌های شهریه پرداز کاردانی به کارشناسی نیز ۲۱۵ نفر در دوره‌های با آزمون و ۲۳ هزار و ۲۵۷ نفر در دوره‌های بدون آزمون پذیرش شدند.