شروع خدمات سرپایی الکترونیک در ۱۰ دانشگاه دولتی تا بهمن امسال

مهدی رضایی معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران درباره توسعه خدمات الکترونیک در بخش سرپایی دولتی براساس مصوبات کارگروه سلامت شورای اجرایی فناوری اطلاعات بیان کرد: براساس مصوبات این کارگروه باید تا بهمن ماه سال جاری ۱۰ دانشگاه دولتی به ارائه خدمات سرپایی الکترونیک بپردازند.

او ادامه داد: سازمان بیمه سلامت ایران این آمادگی را دارد که به محض مشخص شدن این ۱۰ دانشگاه، براساس اقدام مشترک با وزارت بهداشت برنامه نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک را در مراکز سرپایی دولتی اجرایی کند.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه زیرساخت‌های لازم در سطح سازمان برای این اقدام فراهم شده است، گفت: خدمات سرپایی الکترونیک حدود ۹ ماه است که در بخش خصوصی اجرایی شده است واکنون ضریب استقرار در مراکز و موسسات طرف قرارداد به طور متوسط در کشور بیش از ۹۰ درصد است. در کل میزان دسترسی از نظر زیرساختی به نحوی فراهم شده است که بخش خصوصی و دولتی بتوانند از آن برای نسخه پیچی و نسخه نویسی الکترونیک استفاده کنند.

او افزود: مشکلاتی در داروخانه‌ها برای نسخه پیچی وجود دارد که قرار است با حضور ذینفعان از جمله انجمن داوسازان، مسئولان برنامه‌های نرم افزاری که در این حوزه فعال هستند، کارشناسان استانی و کارشناسان ستاد کشوری موانع موجود بررسی و در نهایت روند استقرار نسخه پیچی الکترونیک آسان‌تر شود.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: امیدواریم تا ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ بتوانیم حذف دفترچه‌های بیمه‌ها را در دستور کار قرار دهیم و موفق به اجرای الکترونیکی شدن مراحل نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در کشور باشیم.