کلاهبرداری ۵۰۰ میلیون تومانی با ۶۷۹ فقره سند صوری خسارت

 رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ از دستگیری متهمی خبر داد که ‌با ثبت 679 فقره سند صوری خسارت در سامانه یکی از شرکت های بیمه‌گر 5 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود. 
 
سرهنگ "داود معظمی گودرزی" در تشریح خبر فوق اظهار داشت: نماینده یکی از شرکت های بیمه گر به  پلیس فتا مراجعه و اعلام کرد که فرد ناشناسی در سامانه شرکت بیمه  چندین فقره سند صوری خسارت بدنه ثبت و  خسارت مالی فراوانی به شرکت وارد کرده است.

وی عنوان کرد: مهندسان پلیس فتا در بررسی های پلیس دریافتند که ثبت سندهای صوری داخلی بوده و به احتمال فراوان فردی با در اختیار داشتن رمزهای مربوط توانسته است اسناد صوری را ثبت و مبلغ ثبت شده در برگ های تعیین  خسارت وارده را از شرکت بیمه دریافت کند. 

رئیس پلیس فتا تهران گفت: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی مشخص شد که متهم روزانه 7 فقره سند صوری در سامانه پلیس با همکاری یکی از مراجعه کنندگان به شرکت، ثبت  کرده  و در مجموع  679 فقره سند صوری تنظیم کرده  است. 

این مقام سایبری تصریح کرد: با تلاش بی وقفه افسران سایبری پلیس فتا هویت متهم  و مخفیگاه وی شناسایی و با هماهنگی های قضائی متهم دستگیر شد و برای تکمیل تحقیقات پلیسی به پلیس فتا انتقال یافت.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی  اموال کلاهبرداری شده را 5 میلیارد ریال اعلام کرده اند، اضافه کرد: متهم به جرم ارتکابی اعتراف کرد و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد. 

سرهنگ گودرزی خاطرنشان کرد: تکمیل پرونده و دستگیری همدست متهم ادامه دارد.