ساعات طرح ترافیک برای مقابله با آلودگی هوا افزایش می‌یابد؟

زهرا صدراعظم نوری عضو شورای شهر تهران و رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر درباره وضعیت آلودگی هوا در پایتخت و راهکارهای مقابله با این معضل اظهارداشت: در شرایط فعلی پیش آمده تنها راه‌حل تعطیلی تهران است تا بتوان از این طریق مقداری از میزان آلودگی هوا کاسته شود.

وی افزود: ولی به طور کلی جهت مقابله با آلودگی هوا باید منابع آلاینده ثابت و متحرک را در نظر گرفت چرا که در غیر اینصورت وضعیت نه تنها بهتر بلکه بدتر خواهد شد.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: تهران مانند اتاقی است که ظرفیت محدود دارد و در صورتی که در این اتاق میزان دود به شدت زیاد شود فردی که در اتاق قرار دارد یا خفه خواهد شد و یا برای نجات آن باید دری را باز کرد، برای پایتخت نیز باید همین کار را انجام داد و همزمان منابع آلاینده را مورد بررسی قرار داد.

نوری با اشاره به اینکه در پاییز و زمستان به دلیل پدیده اینورژن آلودگی هوا شدید می‌شود، گفت:‌شهرداری و شورای شهر نقش چندانی جهت مقابله با معضل آلودگی هوا ندارند ولی شهرداری نیز تا کنون نقش مؤثری در توسعه مترو و افتتاح خطوط جدید داشته و بحث معاینه فنی خودرو و توسعه فضای سبز نیز مورد توجه بوده است ولی این راهکارها به تنهایی چاره مقابله با آلودگی هوا نیست.

وی گفت: طرح ترافیک باید در محدوده‌های مرکزی تهران حتما اجرا شود و به نظرم ساعات طرح مشابه قبل شود البته بعضی این تلقی را دارند که شهرداری به دنبال کسب درآمد است در صورتی که درآمد شهرداری از طرح بسیار ناچیز بوده و سلامت مردم بسیار ارزشمند است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه شورای شهر و شهرداری در زمینه طرح ترافیک تابع ستاد مقابله ملی با کرونا است گفت:‌به نظرم این ستاد باید قانع شود و بپذیرد که اجرای طرح به نفع مردم تهران است از طرفی مردم نیز تا جایی که می‌توانند نباید از منزل بیرون بیایند و از خودروهای شخصی استفاده کنند.