رویداد صبانو مسئله محور و خلاقانه بود

سجاد سالک مدیرکل دفتر مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان در بازدید از مرکز نوآوری صبا با ابراز خرسندی از پویایی این مرکز در برگزاری رویداد صبا نو، اظهار کرد: فعالیت‌های نوآرانه و دانش بنیان تاثیر قابل توجهی بر رفاه اجتماعی بازنشستگان و سالمندان دارد و راهی نداریم جز اینکه در این راه قدم بگذاریم.

سالک با تأکید بر اینکه برای ارتقای سطح سلامت اجتماعی باید قدم در این مسیر دشوار و پرمانع بگذاریم، افزود: در دنیای امروز لازم است برای موفقیت، تسهیل فعالیت‌ها و رفع موانع به سمت نوآوری حرکت کنیم تا به این ترتیب ایده‌ها و خلاقیت‌ها را به کار بگیریم.

او تصریح کرد: جامعه ما جوانان بسیار با استعدادی دارد که کافیست زمینه و بستر مناسب برای فعالیت آن‌ها فراهم شود تا دنیایی از ابتکارات و خلاقیت‌ها را نشان دهند. دلیل اطمینان و تأکید من بر این امر شواهدی است که در حوزه مشارکت‌های اجتماعی جوانان به دست آورده‌ام و می‌توانم مثال‌های بارزی از استان‌های سراسر کشور بزنم که سرشار از خلاقیت در حوزه رفاه اجتماعی است. به طور حتم این ایده‌ها با حمایت مراکزی مانند مرکز نوآوری صبا می‌توانند خدمات و محصولات بسیار گره گشا و سرگرم کننده‌ ارائه دهند که برای توسعه کشور بسیار موثر خواهد بود.

مدیرکل دفتر مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: در بازدیدی که از مرکز نوآوری صبا و رویداد صبانو داشتم به این نتیجهرسیدم که زمینه‌های همکاری گسترده و متنوعی بین وزارت ورزش و جوانان و مرکز نوآوری صبا وجود دارد از این نظر که بیش از ۳ هزار سازمان مردم نهاد در ۳۱ استان کشور در حال فعالیت هستند و در بخشی از این فعالیت‌ها نوآورانه و دانش بنیان جوانان ایران محصولات خوبی را تولید می‌کنند و به دنبال رفع نیازهای اقشار مختلف جامعه هستند.

سالک بیان کرد: بازدید امروز شروع خوبی برای تعامل ما با مرکز نوآری صبا است. تصمیم گرفته‌ایم طی هفته آینده با چند نفر از افراد متخصص و فعال در حوزه جوانان جلسه مفصلی برگزار کنیم و با مشخص کردن زمینه‌های مشترک فعالیت‌مان با مرکز نوآوری صبا نقشه راهی ترسیم خواهیم کرد، چرا که جوانان خلاقی وجود دارند که اگر با این مرکز آشنا شده و مورد حمایت آن قرار گیرند می‌توانند اتفاقات خوبی را رقم بزنند.

مرکز نوآروی صبا قابلیت گسترش در سطح کشور را دارد

او افزود: لازم است نشست‌های مشترکی با مخاطب هدف خودمان داشته باشیم و با برگزاری کارگاه آموزشی مجازی با همکاری مرکز نوآوری صبا، برای جوانان فعال در این حوزه، فضای تبیینی، توضیحی و آموزشی را به وجود آوریم تا با نگاه باز و درک روشن از آنچه می‌توانند انجام دهند جذب شده و فعالیت خود را آغاز کنند.

مدیرکل دفتر مشارکت‌های جوانان اجتماعی وزارت ورزش و جوانان گفت: به اعتقاد من رویداد صبا نو رویکردی رقابتی، خلاقانه و حل مسئله داشت و به طور کلی آن را مسئله محور دیدم؛ به این ترتیب که افراد هرکدام با پیدا کردن یک مسئله برای رفع آن محصولی ارائه داده یا جنبه توسعه بازار آن را دنبال کردند.

سالک افزود: اگر رویداد صبانو گسترش پیدا کند افراد و ایده‌های بیشتری درگیر آن شده و به لحاظ گستردگی و فوایدی که دارد این امکان وجود دارد که در سطح جامعه دربرگیرنده افراد بیشتری باشد. حیف است بستری به این ارزشمندی در سطح کشور حمایت نشود، شخصا از این مرکز و فعالیت‌های آن حمایت می‌کنم تا رویداد صبانو در کل کشور گسترش پیدا کند. معتقدم گسترش چنین مراکزی نیاز به اراده و عزمی راسخ در سطح حاکمیتی دارد و اگر امروز به همت عادل دهدشتی، مرکز فناوری صبا ایجاد شده قطعا با حمایت مسئولان عالی رتبه همراه بوده است.