تذکر جدی شورایی ها به شهردار تهران

محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در تذکری به حناچی درباره مطالبات کارگران و رانندگان شرکت واحد اتوبوسرانی اظهار داشت: خط مقدم خدمت‌رسانی در حمل و نقل عمومی کارگران و رانندگان شرکت واحد اتوبوسرانی هستند تعدادی از این افراد بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند و خانواده‌هایشان با بحران جدی مواجه هستند که باید فکر عاجل در این زمینه کرد.

وی افزود: پس از جلسه کارشناسان کمیسیون عمران و حمل و نقل با نمایندگان کارگران و رانندگان شرکت واحد اتوبوسرانی همچنین هنگام بررسی دقیق مشکلات، عدم پرداخت به موقع حق بیمه جاری تأمین اجتماعی یکی از اصلی‌ترین نگرانی و مطالبات رانندگان بوده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: همچنین واریز نشدن به موقع 4درصد حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور که اجحاف در حق رانندگان است نیز از دیگر مطالبات کارگران و رانندگان شرکت واحد محسوب می‌شود.

علیخانی تصریح کرد: مطالبه کارگران جهت افزایش حق جذب از دیگر مطالبات آنها بوده و متأسفانه حق جذب کارگران شرکت واحد در سال جاری فقط 10 درصد بوده که این مصداق بارز بی‌عدالتی بوده و آنها را با مشکل معیشتی مواجه ساخته است.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه‌ها به حناچی شهردار تهران تذکر می‌دهم و باید با اتخاذ تدابیر مؤثر، هر چه سریع‌تر مطالبات این قشر مورد توجه قرار گیرد.