طرح عبور‌ ایمن شهروندان از پل‌های عابر پیاده روی میز بررسی شورای شهر قرار گرفت

صبح امروز در دویست و شصت و یکمین جلسه شورای شهر تهران یک فوریت بررسی طرح عبور‌ ایمن شهروندان از پل‌های عابر پیاده روی میز بررسی شورای شهر قرار گرفت و علی اعطا به عنوان پیشنهاد دهنده این طرح با بیان اینکه این طرح، "طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایجه عبور ایمن شهروندان از پل‌های عابر پیاده شهر است" اظهار کرد: هفته گذشته این طرح با امضا ۹ نفر از اعضای شورای شهر تقدیم هیات رئیسه شد.

او افزود: ضوابطی در مورد پل‌های عابر در خصوص نصب تابلو‌های تبلیغاتی، جداره سازی پل ها، مسیر‌های دسترسی مثل پله‌ها و تامین روشنایی وجود دارد، اما اجرای این ضوابط، ایمنی کافی برای شهروندان ایجاد نمی‌کند، به همین دلیل با حجم وسیعی از نارضایتی وشکایت مردم از ناایمنی پل‌ها مواجه هستیم.

سخنگوی شورای شهر تهران مطرح کرد: از دوستان میخواهم به این فوریت رای دهند تا بتوانیم در کمیسیون‌ها ضوابط قبلی را بازنگری کنیم.

در ادامه مرتضی الویری در مخالفت با یک فوریت این طرح گفت: این روز‌ها حتی پیاده رو‌ها هم برای تردد ایمن افراد مناسب نیستند و فوریت برای زیان و خطر جدی که متوجه شهروندان باشد، موضوعیت دارد و می‌تواند این طرح عادی بررسی شود.

محمد سالاری در موافقت با این طرح با بیان اینکه من از مخالفت برخی دوستان تعجب کردم گفت: ایمنی پل‌ها مشکلی است که بخش زیادی از شهروندان در طول شبانه روز با آن مواجه هستند و امروز کمپینی به گستردگی همه شهروندان تهرانی ایجاد شده و مطالبه جدی مردم رفع فضا‌های بی دفاع شهری است.

حق شناس در تذکری با اشاره به شوخی محسن هاشمی با مناف هاشمی که عنوان کرد "مگر بیکاری که همیشه در جلسه حاضری" گفت: ممکن است شهروندان متوجه شوخی‌های آقای هاشمی نشوند و باید از حضور و توجه مناف هاشمی در جلسه تشکر کنیم.

در پایان اعضای شورای شهر تهران با ۱۶ رای یک فوریت طرح عبور ایمن شهروندان از پل‌های عابرپیاده را به تصویب رساندند.