جزئیات اعطای تسهیلات شهریه پس از فراغت از تحصیل به دانشجویان دانشگاه آزاد

هادی سیدفضلی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان و تسهیلات اعتباری دانشگاه آزاد اظهار کرد: دانشجویان دانشگاه آزاد می‌توانند تا آغاز نیم سال دوم تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ (اول بهمن  ۹۹)، از دو منبع (بانک مهر ایران و اعتبارات مصوب صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم)، مطابق با ابلاغ بخشنامه و تعیین سهمیه واحد‌ها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد، از تسهیلات شهریه قرض الحسنه بعد از فراغت از تحصیل از محل منابع تخصیصی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم استفاده کنند.

او افزود: این منابع از محل بودجه عمومی دولت تأمین می‌شود و از طریق صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد به دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی واحد‌ها و مراکز آموزشی تخصیص پیدا می‌کند.

سیدفضلی بیان کرد: یکی از منابع اعطای این تسهیلات از طریق بانک مهر ایران است که به مقاطع کاردانی و کارشناسی تا سقف ۷۵۰ هزار تومان (حداکثر سقف بازپرداخت ۶۰ ماه)، کارشناسی ارشد تا سقف ۱/۵ میلیون تومان (حداکثر سقف بازپرداخت ۶۰ ماه) و دکتری ۳/۵ میلیون تومان (حداکثر سقف بازپرداخت ۶۰ ماه) با نرخ ۴ درصد تسهیلات اعطا می‌شود. دانشجویانی که در گذشته از این نوع تسهیلات استفاده کرده اند باید برای ترم‌های آتی نیز از این محل، تسهیلات دریافت کنند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان و تسهیلات اعتباری دانشگاه آزاد گفت: منبع دیگر، از محل اعتبارات مصوب صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم است که به دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی تا سقف یک میلیون تومان (حداکثر سقف بازپرداخت ۶۰ ماه)، کارشناسی ارشد تا سقف ۲ میلیون تومان (حداکثر سقف بازپرداخت ۶۰ ماه) و دکتری ۵ میلیون تومان (حداکثر سقف بازپرداخت ۶۰ ماه) با نرخ ۴ درصد تسهیلات اعطا می‌کند.

او افزود: دانشجویان متقاضی می‌توانند با مراجعه به صندوق رفاه دانشجویان واحد دانشگاهی و پورتال صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم برای ثبت درخواست و تکمیل فرآیند وام خود اقدام کنند.