لزوم برخورد قانونی در مبارزه با سرقت و مالخری

رحیم گل زاده سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۱۲ تهران، ضمن تشکر از اقدامات قاطع پلیس در برخورد با مجرمین و به ویژه کشف آلات و ادوات جرم، بر لزوم کشف اموال مسروقه و بازگرداندن آن به شهروندان مالباخته تأکید و آن را اولویت اصلی در مبارزه با جرم سرقت دانست.

رحیم گل زاده با تأکید بر لزوم پیشگیری و مبارزه با جرم اظهار داشت: معامله اموال مسروقه و مالخری، پدیده‌ای نابهنجار و مجرمانه است و لازم و ضروری است با استفاده از حداکثر ظرفیت قانونی و برخورد شدید کیفری فرصت هرگونه کسب منفعت نامشروع از مجرمان سلب شود تا مایه عبرتی برای سایرین گردد.

احمد رحمانیان، معاون دادستان تهران، در پاسخ به سوالی در خصوص رها بودن برخی اماکن تاریخی و خانه‌های بافت قدیم منطقه ۱۲ تهران که سرقت اموال و تجمع معتادین و ارتکاب انواع جرایم را سبب می‌گردد، گفت: ترک وظایف قانونی مدیران و دیگر اشخاص حقیقی وحقوقی و اهمال وسهل انگاری آنان موجبات تضییع حقوق عامه و یا احتمال بروز خطر یا حادثه یا ورود خسارت به منابع عمومی و اشخاص را سبب می‌گردد و به طور جدی می‌توان با انجام رصد میدانی و با قرائت تذکرات وبرخورد‌های قانونی لازم به مدیران و مالکین، از وقوع بزه و آسیب اجتماعی پیشگیری شود.

معاون دادستان تهران در ادامه با اشاره به فعالیت شبانه روزی دادسرای عمومی وانقلاب تهران با استقرار واحد کشیک قضایی در دادسرای ناحیه ۱۲ اظهار امیدواری کرد؛ امنیت عمومی جامعه ارتقاء یافته و حقوق شهروندان بیش از پیش مراعات می‌گردد.

دوست علی جلیلیان سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری پایتخت با اعلام این که در اجرای طرح فاتب، تعداد ۱۰۳ نفر سارق دستگیر و ۶ باند متلاشی شده اند، ارزش اموال مسروقه را ۲۵ میلیارد ریال برآورد نمود. حسب اظهار جلیلیان، مقدار ۱۱۳۰ دز داروی غیرمجاز، ۲۸۰ کیلوگرم پودر بدن سازی تقلبی، ۱۵۳ گرم ماده مخدر گل و ۱۱۳۰ لیتر مشروبات الکلی از جمله کشفیات اجرای این طرح امنیت محله محور به شمار می‌رود.

انتهای پیام/