پیشنهاد افزایش اعضای شورای شهر به بیش از 100 نفر

 در صحن امروز شورای شهر موضوعات مختلفی مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت از جمله اینکه مجمع عمومی عادی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در صحن برگزار و مباحثی در این راستا مطرح شد.

این مجمع که محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل  شورای شهر تهران ریاست آن را بر عهده داشت برگزار و فاطمه مقیمی به عنوان بازرس اصلی و فضل‌الله اسلامی به عنوان بازرس علی‌البدل به مجمع معرفی شدند تا رأی اعتماد بگیرند.

علیخانی گفت: بر اساس مفاد صورتجلسه مجمع قبلی شهرداری موظف به ارائه اساسنامه جدید اتوبوسرانی منطبق با مصوبات شورا بوده که تا کنون گزارشی در این زمینه ارسال نشده است.

سرانجام اعضای شورای شهر تهران به دو کاندیدای پیشنهادی به عنوان بازرس اصلی و بازرس علی‌البدل و مجمع اتوبوسرانی رأی مثبت دادند.

همچنین در صحن امروز شورای شهر پیشنهاد افزایش تعداد اعضای شورای شهر مطرح شد و محمدجواد حق‌شناس درباره این موضوع گفت:‌ در یک اقدام غیرکارشناسی توسط مجلس نهم تعداد اعضای شورای شهر تهران که 31 نفر بود به 21 نفر کاهش یافت و در حال حاضر با توجه به اینکه پایتخت پرجمعیت‌تر و وسیع‌تر شده باید تعداد اعضای شورای شهر افزایش یابد.

وی ضمن قدردانی از اقدام اخیر مجلس در جهت اصلاح قانون شوراها گفت: تعداد نمایندگان شهر باید استانداردسازی شود پارلمان‌های همطراز تهران از جمله در لندن، پاریس و استانبول نسبت به جمعیت فراوانی و وسعت آن باید مورد توجه باشد.

وی گفت: پیشنهاد افزایش یافتن تعداد اعضای شورا به 55 نفر گام مؤثری است ولی باید بتوانیم این تعداد را به بیش از 100 نفر برسانیم تا بخشی از مشکلات مردم بهتر و سریع تر پیگیری شود.

همچنین در صحن امروز شورای شهر درباره آلودگی هوا در پایانه های اتوبوسرانی و رفاه اجتماعی موضوعاتی مورد بحث قرار گرفت و قرار شد مجدد در جلسات بعدی به این موضوعات پرداخته شود.