هشدار وقوع بهمن در البرز مرکزی

صادق ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: همانگونه که قبلاً هم گفته شد در ادامه شرایط پایدار جوی، در ۵ روز آینده نیز در اغلب مناطق کشور جوی پایدار و آرام حاکم است.

وی افزود: در این راستا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت ، افزایش غلظت آلاینده های جدی و کاهش کیفیت هوا را خصوصاً در روزهای شنبه و یکشنبه هفته پیشِ رو پیش خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: پتانسیل رشد شاخص کیفیت هوا تا شرایط ناسالم برای گروه های حساس وجود دارد و در صورت عدم کاهش منابع آلاینده شامل آلایده های ثابت و متحرک، امکان رشد شاخص تا شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها وجود دارد.

ضیائیان تأکید کرد: توصیه می شود پرهیز از ترددهای غیر ضروری به ویژه برای سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری و ریوی در دستور کار باشد و در فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز، احتیاط شود.

وی افزود:  از روز دوشنبه ۲۲ دی روند افزایش نسبی دما در کشور خواهیم داشت در این راستا در ارتفاعات جاده‌های کوهستانی البرز مرکزی احتمال وقوع رخداد بهمن وجود دارد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امروز درجنوب شرقی کشور به ویژه در استان سیستان و بلوچستان، شرق کرمان و مرکز و شرق هرمزگان وزش باد شدید گاهی گردوخاک داریم.

ضیائیان اضافه کرد: در سه روز آینده دریای عمان و تنگه هرمز در برخی ساعات مواج خواهد بود.

* سرمای صفر درجه و آسمانی غبارآلود در پایتخت

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت اظهار کرد: آسمان تهران روز آینده صاف و غبارآلود پیش‌بینی می‌شود که این شرایط تا روز سه شنبه ۲۳ دی فعلاً حاکم است؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۰ درجه و صفر درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده شهرکرد با کمینه دمای ۱۱ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای ۲۱ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

* یخبندان در ۲۵ مرکز استان

ضیائیان بیان کرد: روز آینده در ۲۵ مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.