وضعیت جدید رنگ‌بندی مراکز استان‌ها در کرونا+ جزئیات

وضعیت جدید رنگ‌بندی مراکز استان‌ها اعلام شد که بر اساس اطلاعات به دست آمده از سامانه اطلاع رسانی وضعیت شیوع بیماری کرونا در کشور (ماسک) پایتخت در وضعیت زرد قرار گرفت و اکنون شهروندان تهرانی برای تردد به استان های قرمز و نارنجی نیاز به اخذ مجوز تردد بین شهری ندارند. بر اساس آخرین آمار اعلامی از سوی وزارت بهداشت آمار ابتلا به کرونا در اکثر شهرهای کشور مطلوب است، اما نباید با ساده انگاری کرونا به شیوع مجدد آن دامن زد. 

با وجود کاهش چشمگیر آمار کرونا و فوتی کرونا در کشور وزارت بهداشت همچنان از مردم می خواهد تا با جدیت تمام پروتکل های بهداشتی و طرح فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

کرونا اگرچه کم شده و مانند ماه‌های گذشته قربانی نمی‌گیرد اما همچنان می تازد و اینکه برخی‌ها کاهش آمارها را به معنای اتمام کرونا و بازگشت زندگی به شرایط عادی می‌پندارند اشتباه بزرگی است، چنین باوری به اوج‌گیری این ویروس کمک می‌کند.

اکنون رسانه ها نیز باید همچنان با حساس کردن جامعه نسبت به کرونا مردم به ادامه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ترغیب کنند تا مبادا محاسبه‌های اشتباه برخی افراد کرونا را بار دیگر در کشور به اوج برگرداند و شهرها را قرمز و محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها را به مردم تحمیل کند.

مهمترین و بهترین راه قطع انتقال زنجیره شیوع و نوع انگلیسی آن

متخصصان توصیه کرده اند که مهمترین و بهترین راه قطع انتقال زنجیره شیوع و نوع انگلیسی آن، رعایت دستورالعمل های بهداشتی ،استفاده از ماسک ،پرهیز از حضور در اماکن پرتردد و خودداری از شرکت در دورهمی های خانوادگی است. مردم باید بدانند که کوچکترین سهل انگاری از جانب آنها موجب طغیان و همه گیری گسترده ویروس کرونا و تلفیق کرونای چینی و انگلیسی می شود.

 بر اساس اطلاعات به دست آمده از سامانه اطلاع رسانی وضعیت شیوع بیماری کرونا در کشور (ماسک)، وضعیت مراکز استان‌ها در زمینه کنترل شیوع کرونا مناسب است به گونه‌ای که بر اساس نقشه آماری درج شده در این سامانه در حال حاضر دارای، یک شهر در وضعیت قرمز، دو شهر در وضعیت نارنجی، ۲۲ شهر با وضعیت زرد و شش شهر در وضعیت آبی قرار دارد.

نقشه رنگ بندی شهر‌های کشور (شنبه ۲۰ دی ۹۹)

کدام شهر‌ها قرمز، نارنجی، زرد و آبی کرونا هستند؟ + جدول (۲۰ دی ۹۹)

 

بر اساس شاخص نمادهای این سامانه، رنگ آبی نشانه کم خطر، رنگ زرد خطر متوسط، رنگ نارنجی وضعیت پرخطر، رنگ قرمز نشانه وضعیت خیلی پرخطر است.

 

وضعیت زرد: خطر متوسط. در این وضعیت فقط سطح شغلی ۴ تعطیل خواهد بود.
وضعیت نارنجی: پر خطر. در این وضعیت سطح شغلی ۳ و ۴ تعطیل خواهند بود.
وضعیت قرمز: خیلی پر خطر. در این وضعیت همه مشاغل) به جز موارد ضروری سطح ۱) تعطیل خواهند بود.
همچنین خروج خودرو‌های بومی از شهرستان‌های نارنجی و قرمز و ورود خودرو‌های غیربومی به شهرستان‌های نارنجی و قرمز ممنوع خواهد بود.
 

وضعیت مراکز استان‌ها در زمینه شیوع کرونا به شرح ذیل است:

وضعیت رنگ بندی شهر‌ها (شنبه ۲۰ دی ۹۹)

 

وضعیت رنگ‌بندی مراکز استان‌ها از امروز شنبه 20 دی

منظور از وضعیت آبی کرونا چیست؟

 
از امروز شنبه ۲۰ دی‌ماه برخی شهرستان‌های کشور در وضعیت آبی قرار خواهد گرفت وضعیتی که با اعلام برنامه ماسک به عنوان وضعیت کم خطر شناخته می‌شود.

با توجه به اینکه در رنگ بندی جدید شهرستان‌های کشور وضعیت سفید تعریف نشده است می‌توان وضعیت آبی را جایگزین وضعیت سفید دانست با این تفاوت که تا اطلاع بعدی ستاد ملی کرونا محدودیت شهر‌های زرد در شهر‌های آبی نیز اعمال می‌شود.

طبق اعلام سامانه ماسک آمار مبتلایان در این شهرستان‌ها کمتر از شهرستان‌های زرد است و باید منتظر اعلام نحوه اجرای محدودیت‌ها توسط ستاد ملی کرونا بود.