تولید انواع موتورسیکلت‌های برقی تولید داخل توسط مراکز نوآوری

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم امضای تفاهم‌نامه مشترک شهرداری تهران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با موضوع موتورسیکلت‌های برقی اظهار داشت: در مراکز نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری موضوع حمل و نقل و برقی شدن وسایل نقلیه مدنظر قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه برقی شدن موتورسیکلت‌ها و خودروها در کاهش آلودگی هوا بسیار مؤثر است،گفت: برقی شدن اتوبوس، خودروهای سواری و موتورسیکلت مورد توجه مراکز نوآوری است و اقدامات بسیاری در این راستا صورت گرفته است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: شرکت‌های زیادی در حوزه پلت‌فرم موتورسیکلت ‌های برقی گام برداشته و خوشبختانه به تنوع محصول و داخلی‌سازی دست یافته‌ایم.

ستاری با اشاره به اینکه زمینه توسعه موتورسیکلت‌های برقی در تهران وجود دارد گفت: بر اساس تفاهم‌نامه با شهرداری تهران تلاش شده گام‌های زیادی در این راستا برداریم و با اجرایی شدن بیشتر بتوانیم هزینه‌های موتور برقی را برای مصرف‌کنندگان نیز کاهش دهیم.

وی با اشاره به اینکه موتورسیکلت‌های برقی تولید شده توسط مراکز نوآوری انواع مختلفی دارد و از یک و نیم تا 8 کیلووات است گفت: بسته به تقاضای بخش خصوصی و شهروندان می‌توان تولید موتورسیکلت‌ها را توسعه داد.