جزئیات سهمیه طرح ترافیک پرستاران

آرمین زارعیان رئیس هیات مدیره سازمان نظام پرستاری درباره سهمیه طرح ترافیک پرستاران، اظهار کرد: معاونت حمل و نقل شهرداری تهران در روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا سهمیه‌ای را در اختیار نظام پرستاری تهران قرار داد که در قیاس با  تعداد پرستاران بسیار ناچیز بود.

زارعیان افزود: بیشتر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در داخل طرح ترافیک قرار دارند و این موضوع تردد پرستاران را با مشکل رو به رو می‌کند. با وجود مکاتباتی که  ما با معاونت حمل و نقل شهرداری تهران داشته‌ایم، تاکنون این مشکل برطرف نشده است.

او گفت: در شرایط فعلی و با شیوع ویروس کرونا سلامت کادر درمان بسیار مهم تلقی می‌شود، زیرا اگر پرستاری بخواهد با وسیله نقلیه عمومی تردد کند، احتمال ابتلای او به کرونا و انتقال آن به بیماران افزایش پیدا می‌کند. در حال حاضر گروه درمان یعنی پرستاران و پزشکان مجبور هستند برای حفظ سلامتی خود و بیماران بستری در بیمارستان با وسیله نقلیه شخصی تردد کنند.

زاعیان تصریح کرد: در خصوص تردد کادر درمان و پرستاران مشکل اساسی  خود شهرداری است که تدابیر لازم را  اتخاذ نکرده و موضوع را جدی نگرفته است. با وجود مکاتباتی که با شهرداری داشته‌ایم، همچنان تصمیم برای این موضوع گرفته نشده است. البته ما از شهرداری نمی‌خواهیم که به طور رایگان این سهمیه را دراختیار کادر درمان قرار دهد، اما توقع داریم میزان آن در حدی باشد که شرایط را برای پرستاران  سخت‌تر نکند.

او در پایان گفت: در گذشته سهمیه تعیین  شده طرح ترافیک برای پرستاران حدود ۶۰۰ الی ۷۰۰ عدد بود، درحالی که تعداد پرستاران به  ۴۰ هزار نفرمی رسید. در حال حاضر نیز با وجود شرایط حساس شیوع کرونا در کشور میزان سهمیه طرح ترافیک با تعداد پرستاران هم خوانی ندارد.