١۴۵ هزار یتیم تحت پوشش امدادی هستند
حسین خدرویسی معاون حمایت و سلامت کمیته امداد در نشست خبری خود اظهار کرد: معاونت سلامت و حمایت، حوزه تخصصی و مادر کمیته امداد و بازرسی اجرای کمیته امداد در ارائه خدمت این حوزه است.

او بابیان اینکه مرکز خدمات مددکاری اورژانسی و فوری در تهران وجود دارند که به افراد نیازمند و در راه مانده خدمات ارائه می‌کنند، گفت: مددجویان تحت پوشش به چند دسته از جمله معیشت بگیران، مددجویان تبصره ١۴ و مددجویان تک خدمتی و چند خدمتی تقسیم می‌شوند.

خدرویسی ادامه داد: این معاونت بیش از ١٢٠ خدمت به نیازمندان ارائه می‌کند همچنین آخرین پرداختی ماهانه که در قالب مستمری به نیازمندان پرداخت شد ۶۴٠ میلیارد تومان بوده است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد ادامه داد: در حال حاضر یک میلیون و ٢٠٠ هزار زن سرپرست خانوار و یک میلیون و ٧٠٠ هزار فرد سالمند و دارای بیماری صعب العلاج تحت حمایت امداد هستند.

او با بیان اینکه بیش از ٨٠ هزار دانش آموز معیشت بگیر امداد هستند، افزود: به طور کلی ٧۵٠ هزار دانش آموز از خدمات امداد استفاده می‌کنند.

خدرویسی افزود: ١۴۵ هزار یتیم و ٢١٢ نفر محسنین تحت حمایت امداد هستند و ما از ابتدای امسال ٣۵ هزار فقره جهیزیه به مددجویان پرداخت کردیم.

او بابیان اینکه ١٩٧ هزار فقره وام کارگشایی و ٩۶ فقره وام ودیعه مسکن به مددجویان از ابتدای سال تا آذر ماه پرداخت شده است، گفت: این وام‌ها از ۵ میلیون تومان تا ٢٠میلیون تومان پرداخت می‌شود همچنین در کلان شهر‌ها برای ودیعه مسکن تا سقف ٢۵ میلیون تومان وام پرداخت شده است.

خدرویسی بیان کرد: از محل هم افزایی با بنیاد مستضعفان دو مرحله کمک‌های موردی به مددجویان انجام شده است و ٨۵ هزار قلم کالای اساسی و لوازم خانگی ضروری با اولویت خانواده‌های مناطق محروم اهدا شده است.