ارائه ۱۰ میلیون نفر ساعت آموزش در حوزه مدیریت بحران طی دو سال اخیر

حیدر کلهری درباره آموزش مجازی مقابله با بحران اظهارداشت: در چند سال گذشته سیاست‌ها و برنامه ریزی ها در بخش آموزش و جلب مشارکت های مردمی در حوزه بحران بهبود یافته است. دلیل این امر نگاهی است که دوره فعلی مدیریت سازمان نسبت به اهمیت و جایگاه آموزش برای کاهش خسارت های مالی و جانی هنگام وقوع بحران دارد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد از آموزش های ارائه شده در سال های اخیر به صورت مجازی و الکترونیکی بوده است، اظهار کرد: برنامه آموزش الکترونیک در حوزه مدیریت بحران از سال ۹۷ به صورت جدی آغاز و ظرف دو سال گذشته موفق به ارائه ۱۰ میلیون نفر ساعت آموزش در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف بحران شدیم.

کلهری با بیان اینکه در قالب این آموزش ها ۳۰ هزار نفر معلم در تهران در قالب دوره های ۱۶ ساعته با همکاری وزارت آموزش و پرورش آموزش هایی تحت عنوان ایمنی در مدرسه را فرا گرفتند،گفت: همچنین این آموزش ها در مرحله ای مجزا به ۵۲۰ هزار نفر از معلمان در سایر شهرهای کشور نیز ارائه شده است.

 معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه تولید محتوا در دو بخش آموزش های آکادمیک جهت ارائه در کارگاه های آموزشی و نیز تولید موشن گرافی، انیمیشن و سایر تولیدات جذاب با هدف ارائه به عموم مردم انجام می‌شود، گفت: از جمله سرفصل های مشترک آموزشی در کارگاه ها شامل مدیریت بحران، شناخت مخاطرات و آمادگی در برابر آنها، اطفاء حریق، فوریت های پزشکی، حمایت های روانی در بحران و ... مواردی از این قبیل بوده است.

 کلهری درپایان اظهار کرد: آموزش های مربوط به مقابله با کرونا ویروس تهیه و تدوین شده و در سامانه طرح ملی مدرسه آماده به نشانی amade.edus.ir بارگذاری شده است.