سرانجام پروژه اتصال خط ۱و ۳ مترو تهران

علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران در حاشیه مراسم افتتاح ورودی شرقی ایستگاه کمیل اظهار داشت: ورودی غربی این ایستگاه در خط 7 مترو طی سال 97 افتتاح شد و اکنون شاهد بهره‌برداری ورودی شرقی آن که در واقع مرز منطقه 10 و 11 است هستیم.

وی با بیان اینکه ورودی این ایستگاه با پله برقی و آسانسورهای تولید داخل افتتاح شده است، گفت: این مسأله باعث افتخار است که با رویکرد جدید بیشتر از گذشته از تولیدات داخل بهره‌مند شده‌ایم.

مدیرعامل شرکت مترو تهران درباره سرانجام قرارداد 105 دستگاه واگن با شرکت واگن‌سازی تهران اظهار داشت: امید داریم با منابع دولتی بتوانیم این مسأله را هر چه سریع‌تر محقق کنیم برنامه‌ریزی‌ها جهت افتتاح 12 ایستگاه مترو برای سال جاری در نظر گرفته شده بود که دو ایستگاه افتتاح شده و 10 ایستگاه دیگر در برنامه افتتاح داریم.

امام درباره سرانجام تولید قطار ملی گفت:‌ یک رام قطار ملی به زودی رونمایی می‌شود و این مسأله با حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری، شهرداری و صندوق نوآوری شکوفایی انجام خواهد گرفت وا ین مسأله اتفاق بسیار ویژه و مبارکی خواهد بود.

وی درباره کلنگ‌زنی پروژه اتصال خط یک و سه مترو اظهار داشت: این مسأله طی سال آینده محقق می‌شود و این اقدام در برنامه جامع حمل و نقل ریلی پیش‌بینی شده بود.

مدیرعامل شرکت مترو تهران خاطرنشان کرد: انشعابات شمالی خط 3 از ایستگاه نوبنیاد آغاز شده و بعد از گذر محدوده نیاوران به تجریش رسیده و در ایستگاه تجریش به خط یک متصل می‌شود.

امام تصریح کرد: مسیر مترو نهایی شده و تفاهم‌نامه‌هایی دراین زمینه محقق شده است و شهرداری منطقه یک پایتخت از ظرفیت‌های غیرنقد خود جهت تحقق این موضوع همکاری‌هایی داشته است و پیش‌بینی می‌کنیم اوایل سال آینده اتصال خط یک و سه انجام گیرد که البته به سرانجام رسیدن آن حدود 4 تا 5 سال زمان نیاز دارد.