جمع آوری معتادان متجاهر در محله سیروس

رحیم گل زاده، معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران در جریان بازدید شبانه از محله سیروس واقع در منطقه ۱۲ بر اینکه ترک وظایف قانونی مدیران و اهمال و سهل انگاری آن‌ها در اجرای قانون، باید در معرض افکار عمومی قرار گیرد، تاکید کرد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران بازدید‌های میدانی از محلات آسیب پذیر و رصد وضعیت بهداشتی و ایمنی محیط را از برنامه‌های منظم و مستمر دادستانی عنوان و بر استفاده از ظرفیت‌های قانونی در جهت حفظ حقوق عامه تأکید کرد.

وی با دعوت از معتمدین محل به منظور معرفی نقاط و محلات آسیب زا، مشارکت مردمی را از عوامل مهم پیشگیری از بزه‌ها و آسیب‌های اجتماعی دانست و در عین حال، آموزش همگانی و معرفی و در معرض افکارعمومی قراردادنِ ترک وظایف قانونی مدیران و اهمال و سهل انگاری آن‌ها در اجرای قانون را به عنوان یکی از لوازم اصلی اجرای دستورالعمل نحوه‌ی مقابله با ترک وظایف قانونی مدیران عنوان کرد.

در پایان، گل زاده با اشاره به فقر بهداشت، عدم ایمنی محیط زندگی و در نتیجه اُفت موقعیت اجتماعی و فرهنگی در نقاطی از این منطقه، اجرای برنامه‌های بازآفرینی و توسعه شهری را ضروری دانست و بر اجرای وظایف قانونی مدیران و دستگاه‌های اجرایی تأکید و دستوراتی را در این راستا صادر کرد.

در پایان این بازدید، با دستور قضایی معتادان متجاهر تحویل کمپ ترک اعتیاد شدند و در اجرای ماده ۱۱۰ قانون شهرداری پس از اخطار به مالک، نسبت به دیوارکشی و محصور کردن زمین رها شده اقدام می‌شود.