اجرای طرح سقف درآمدی در دفترخانه‌ها

علی خندانی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران با اشاره به اجرای طرح سقف درآمدی در دفترخانه‌ها اظهار کرد: سقف درآمدی برای اولین بار به تصویب رسید، زیرا در دوره‌های مختلف با هیئت مدیره‌های متعددی روبرو بودیم و مسئولان دفتر‌های اسناد رسمی انتظار داشتند تا عدالت درآمدی ایجاد شود.

وی ادامه داد: طرح تعیین سقف درآمدی در تبصره ۷ آیین نامه دفاتر اسناد رسمی در سال جاری توسط رئیس قوه قضاییه ابلاغ شد و آنجا که گفته شد برای هر دفتر میانگین سال قبل محاسبه می‌شود و دو برابر آن به عنوان سقف درآمدی هر دفترخانه مشخص می‌شود.

رئیس کانون سردفتران بیان کرد: برای مثال اگر درآمد تهران ۲۰ میلیون تومان بوده سقف دفاتر تهران ۴۰ میلیون تومان خواهد بود و خوشبختانه این طرح با استقبال خوبی روبرو شده است و می‌توان گفت که اکثر سردفتران از این طرح استقبال کرده‌اند.

خندانی با بیان اینکه اعتقاد داریم این طرح در زیاده‌خواهی برخی از دوستان موثر خواهد بود، گفت: رفع مشکلات بسیاری از دوستان ما به کمک این آیین‌نامه موثر است، سال‌های گذشته برخی دفاتر درآمد بسیار بالا داشتند، اما عده ای هم بودند که توانایی اداره دفتر خود را نداشتند و زیان‌ده بودند و امیدواریم که این طرح تا انتها به همین شکل ادامه داشته باشد.