ارزیابی و پایش ‌33 هزار ساختمان ناایمن در پایتخت

سالاری عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر درباره قانون یکپارچه ایمنی شهری اظهار داشت: حادثه پلاسکو نقطه عطفی در تاریخ تهران و کشور در حوزه ایمن‌سازی ساختمان‌ها و تأسیسات شهری محسوب می‌شود.

وی افزود: مدیریت شهری در زمینه ایمن‌سازی‌ ساختمان‌های تهران اقدامات زیادی انجام داده که در تاریخ ماندگار خواهد شد و قابل تسری به سایر سازمان‌ها و شهرداری‌های شهر تهران است.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: شورای شهر تهران در مصوبات مختلفی که انجام داده اعتبارات سازمان آتش‌نشانی را هم از محل صدور پروانه‌های ساختمانی، عوارض ساختمانی و بودجه‌های سنواتی افزایش داده است به طوری که همواره مسؤولین آتش‌نشانی اعلام می‌کنند که طلایی‌ترین روزهای خود را در مورد خرید تجهیزات دارند.

سالاری به ضرورت بازآفرینی شهری و نوسازی بافت فرسوده اشاره کرد و گفت: برای اولین بار بر روی سامانه طرح تفصیلی ابلاغ شده ساختمان‌های خطرساز روی پهنه‌های گسلی ساخته نشوند.

وی گفت:‌چالش گودهای پر خطر نیز در نظر گرفته شده و این قضیه را پیگیری کردیم و تا پایان سال همه گودهای پر خطر تعیین تکلیف می‌شوند.

این عضو شورای شهر تهران با اعلام اینکه 33 هزار ساختمان ناایمن تا کنون ارزیابی شده‌اند گفت: برای ادامه مسیر ایمن‌سازی شهر قانون یکپارچه ایمنی شهری لازم داریم و دولت و مجلس باید این قضیه را مدنظر قرار دهند.