تولید ۲۵ هزار تن گوشت قرمز در بنیاد برکت

سید امیرحسین مدنی مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام  اظهار کرد: طی دوسال ۹۲ هزار و ۱۶ طرح اشتغالزایی در کل کشور اجرا شده است.

مدنی گفت: از این تعداد ۵۳ هزار طرح اشتغالزایی از ابتدای امسال ایجاد شده است و تا پایان سال به ۲۰۰ هزار طرح می‌رسد که موجب ایجاد ۱۸۰ هزار شغل می‌شود.

او با بیان اینکه ۵۸۱ مجری و تسهیلگر در ۲۷۵ شهرستان با ما همکاری می‌کنند، گفت: در شورای اشتغال شهرستان با همکاری فرمانداری و روستا‌ها اطلس مناطق محروم را در  اختیارشان قرار داده و براساس آن  وارد روستا می‌شوند.

مدنی گفت: این افراد با ورود به روستا ظرفیت هر روستا را مورد ارزیابی قرار می‌دهند و شناسنامه روستا و شهرستان را به دست می‌آورند.

مدیرعامل بنیاد برکت با بیان اینکه به طور مثال در استان خراسان رضوی ۵ هزار و ۶۹ طرح اشتغالزایی اجرا شده و ۲۷ مجری و تسهیلگر در این شهرستان فعال هستند، گفت: این اقدامات در ۳۵ بخش و ۱۴ شهرستان این استان انجام می‌شود.

مدیرعامل بنیاد برکت ادامه داد: هر طرح اشتغالزایی معمولا سه شغل دارد که شامل ۱.۵ اشتغال مستقیم و ۱.۵ اشتغال غیر مستقیم است.

او با بیان اینکه تاکنون از جانب بانک مهر هزار و ۵۸۶ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده ایم، گفت: این وام‌ها با سود ۴ درصد است و معوقات آن ۳ میلیارد و ۴۰۰ است و این میزان معادل ۷۱ صدم درصد است چرا که شغل‌های ایجاد شده به نتیجه رسیده است همچنین سقف این تسهیلات ۵۰ میلیون تومان است.

مدنی افزود: تاکنون ۲۵ هزار تن تولید گوشت قرمز داشتیم همچنین ۲۰۳ هزار تن تولید شیر داشته ایم.

او با بیان اینکه فرش راور و میناکاری ورامین توسط بنیاد برکت تاکنون احیا شده است، گفت: ۵۹ هزار متر مربع تاکنون در راستای طرح‌های اشتغالزایی فرش بافته شده است.

مدنی گفت: در بنیاد برکت برای مشاغل از ۱۰ میلیون تومان تا ۴۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری می‌کنیم.

او با بیان اینکه در ۷۴۲ بنگاه سرمایه گذاری کردیم، گفت: شیوه مشارکت ما نیز به این صورت است که ۳ تا ۵ سال در کنار طرح هستیم و سرمایه در گردش را به آن‌ها می‌دهیم و آن‌ها احیا می‌شوند و بعد از آن از بنگاه خارج می‌شویم.

مدنی بیان کرد: چند برابر ظرفیت تسهیلگر می‌گیریم و به آن‌ها آموزش‌هایی داده می‌شود و این تسهیلگران کارمند اینجا نیستند و به ازای شغل‌هایی که ایجاد می‌کنند درصد دریافت می‌کنند و این افراد ۳۰ ماه در کنار طرح می‌مانند.

مدیرعامل بنیاد برکت با بیان اینکه ۲ هزار و ۲۵ مدرسه تاکنون احداث شده است، ادامه داد: ۱۵ بیمارستان، ۲۵۱ پروژه راه سازی، ۴۰ هزار مسکن محرومین و... در بنیاد برکت ایجاد شده است.

مدنی گفت: آب رسانی به روستا امسال جزو کار‌های مهم بنیاد برکت بوده است که امسال ۶۰۰ طرح در این زمینه اجرا شده است.

او با بیان اینکه هزار و ۳۲۵ مسجد، ۲۳۳ مرکز درمانی، ۱۱۰ پروژه برق رسانی اجرایی شده است، گفت: با راه اندازی اپلیکیشن برکت تمامی هدایت‌های شغلی و پرداخت تسهیلات برای تسهیلگر و افرادی که خواستار هستند به سهولت انجام می‌شود.

مدنی گفت: با راه اندازی سامانه مهاجرت معکوس برای افرادی که خواستار شغل در روستای خود هستندشغل ایجاد می‌شود.