دانشگاه فرهنگیان درخواست برگزاری تکمیل ظرفیت به سازمان سنجش نداد

فاطمه زرین‌آمیزی سخنگو و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور  درباره علت اجرایی نشدن تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان گفت: ظرفیت پذیرش این دانشگاه درسال جاری ۱۹ هزار و ۹۹۵ نفر بوده است.

او در ادامه بیان کرد: برای انجام تکمیل ظرفیت، دانشگاه متقاضی باید درخواست تکمیل ظرفیت را به سازمان سنجش اعلام کند، تا مراحل بعدی آن از سوی سازمان سنجش براساس مصوبات و مقررات عملی شود.

سخنگوی سازمان سنجش ادامه داد: تاکنون دانشگاه فرهنگیان درخواستی جهت انجام تکمیل ظرفیت به سازمان سنجش ارائه نداده است.

زرین آمیزی در  ادامه افزود: در آزمون سال جاری تعداد ۱۹ هزار ۱۹۰ نفر در گروه‌های آزمایشی پذیرش  شدند.

گفتنی است، هر ساله دانشگاه فرهنگیان بعد از پذیرش اولیه در آبان ماه یک تکمیل ظرفیت برای پر کردن صندلی‌های خالی برگزار می‌کرد که امسال با توجه به اعلام نتایح اولیه در آبان ماه پیش بینی می‌شد تکمیل ظرفیت تا انتهای دی ماه ۹۹ برگزار شود. علاوه بر این روشندل اربطانی معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان نیز پیش‌تر اعلام کرده بود ۲۰ هزار ظرفیت جذب دانشجو به دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی بود که هم‌اکنون ۱۸ هزار و ۷۹۷ ظرفیت پر شده است که ظرفیت خالی باید از طریق تکمیل ظرفیت پر شود.
او ادامه داد: منتظر هستیم ببینیم آیا سازمان سنجش تکمیل ظرفیت را می‌پذیرد تا این ظرفیت خالی پر شود یا خیر.

ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش نیز پیش‌تر در این باره گفته بود: پیش‌بینی ما برای امسال این است که برای دانشگاه فرهنگیان و در رشته‌های سوابق تحصیلی فرصتی را برای تکمیل ظرفیت اعلام کنیم.

هم اکنون بر اساس آنچه سخنگوی سازمان سنجش به خبرنگار ما اعلام کرده ظرفیت پذیرش این دانشگاه درسال جاری ۱۹ هزار و ۹۹۵ نفر بوده که از این تعداد ۱۹ هزار ۱۹۰ نفر  پذیرش شده اند و بر این اساس  ۸۰۵ ظرفیت خالی در دانشگاه فرهنگیان باقی مانده است. ظرفیتی که با توجه به کمبود شدید آموزش و پرورش به معلم رقم قابل چشم پوشی نیست.