جذب 2 هزار داوطلب جدید در سال جاری برای خانه‌های دوام و ایمنی

حیدر کلهری درباره جذب 2 هزار نفر داوطلب جدید به خانه‌های دوام و ایمنی در سال گفت: طی 10 سال گذشته درمجموع 17 هزار نفر آموزش توسط معاونت آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران انجام‌شده و بر این اساس تمرکز و برنامه اصلی این معاونت در سال جاری تبلیغ برای جذب داوطلبان جدید بوده است که تاکنون موفق به جذب 2 هزار داوطلب جدید شده‌ایم.

وی با اشاره به این‌که مهم‌ترین برنامه ما تا پایان سال جاری اتمام آموزش این داوطلبان است، افزود: هر یک از مناطق با دارا بودن صفحه مجازی اختصاصی نیز به ارایه آموزش در این فضا و انتشار گزارش کار می‌پردازند.

 معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به اینکه مهم‌ترین محصول سازمان مدیریت بحران شهر تهران در سال جاری راه‌اندازی «سامانه TMLMS» است، خاطرنشان کرد: این سامانه بستری برای آموزش‌های مجازی است که با توجه به شرایط حال حاضر شیوع ویروس کرونا در جهان، فضای خوبی برای ادامه آموزش به داوطلبان خانه‌های دوام و ایمنی ایجاد کرده است.

کلهری بابیان اینکه به دلیل شیوع کرونا امکان آموزش‌های حضوری و برگزاری همایش و گردهمایی عملا میسر نیست، عنوان کرد: از سوی دیگر بخش بزرگی از برنامه‌های داوطلبان به سمت تولید و توزیع ماسک صورت و نیز ضدعفونی کردن معابر عمومی متمرکزشده است. بااین‌وجود 60 درصد از برنامه‌های در نظر گرفته‌شده برای سال جاری تاکنون اجرایی شده است.

کلهری در پایان عنوان کرد: برای سال آتی با توجه به شرایط کرونا دو برنامه شامل پلن A و پلن B طراحی کرده‌ایم درصورتی‌که شرایط کرونا به روال فعلی ادامه یابد امکان تکرار برنامه‌ها به روال سال جاری وجود دارد در غیر این صورت جهت برگزاری همایش، گردهمایی‌های محلی و منطقه‌ای برای اعضای خانه دوام برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام می‌دهیم.