آخرین وضعیت دورکاری کارمندان در تهران

انوشیروان محسنی بند پی استاندار تهران در جلسه ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا اظهار کرد: از ۱۵ آبان با تشکیل قرارگاه و مدیریت هوشمند محدودیت‌های تردد و جلوگیری از اجتماعات، شرایط خوبی به وجود آمد و بعد هم در ادامه طرح شهید سلیمانی شروع شد.

وی ادامه داد: در حالی که در تمام دنیا شاهد افزایش روند بستری و مرگ هستیم، در کشور ما آمار‌ها تحت کنترل آمده است که حفظ آن بسیار مشکل است. تهران، در آبان ماه روزانه حدود ۱۰۰ نفر فوتی قطعی داشت که الان آمار فوت روزانه تهران به زیر ۲۰ نفر در روز رسیده است و در کل کشور هم توانستیم از مرگ ۲۰ هزار نفر جلوگیری کنیم که اقدام ارزشمندی است.

وی گفت: پیشگام این اقدام سربازان سلامت بودند و همه دستگاه‌ها کمک کردند تا این شرایط به وجود بیاید، براساس آماری که داریم روند تدریجی افزایش را در کشور شاهد هستیم، ۱۱ استان از جمله تهران افزایش ۶ درصدی آمار را داشتند. دیروز ۸۹ فوتی و امروز ۹۸ فوتی در کشور داشتیم که اگر این شیوه نامه‌ها و نظارت‌ها را ساده تلقی کنیم، ذره‌ای غفلت خدایی نکرده عقب ماندگی ایجاد می‌کند که شاید نتوانیم جبران کنیم.

محسنی بندپی بیان کرد: از هیچ اقدامی نباید درنگ کنیم و صنفی هم نباید برخورد کنیم و هر کسی هم که می‌تواند نباید برای دستگاه خودش مجوزی برای کاهش محدودیت دریافت کند و باید بررسی کنیم که آسیب‌ها و چالش‌ها کجاست. در ده روز گذشته ۷۸ درصد رعایت دستورالعمل‌ها را داشتیم که به ۷۴.۹ درصد رسیده است.

وی اظهار کرد: شهرداری تهران مکلف است که مثل روز‌های اوج بیماری فاصله گذاری را انجام دهد و در اتوبوس و مترو به افرادی که ماسک ندارند اجازه ورود داده نشود. تذکری که درباره نانوایی‌ها داده شد جدی است و نانوایی‌ها در رتبه اول عدم رعایت فاصله گذاری هستند و باید صحبت شود تا رعایت کنند و به پلیس +۱۰ و دفاتر خدمات پیشخوان تذکر داده شد تا فاصله گذاری را رعایت کنند.

استاندار تهران افزود: آماری که ناجا داده نشان دهنده برخورد جدی است. در مورد جشنواره فیلم فجر هم اگر این شرایط ماندگار باشد باید با حداقل حضور افراد و یا به صورت مجازی برگزار شود. چیزی که مورد تاکید ما است سرعت بخشیدن به طرح شهید سلیمانی است که رهگیری، شناسایی، قرنطینه و حمایت اجتماعی از بیماران در آن انجام می‌شود.

وی ادامه داد:همکاری مردم با طرح شهید سلیمانی کم شده و مردم باید در اهدافی که تعیین شده کمک کنند و صداوسیما باید کمک کند. در تهران به دلیل تراکم جمعیت و شلوغی نسبت به همه جا باید یک رنگ بالاتر شود، تهران آبی نشده و رنگ وضعیت تهران از زرد به نارنجی در حال حرکت است.

محسنی بندپی افزود: پیشنهاد ما به ستاد ملی مقابله با کرونا این است که تعطیلی در ۲۲ بهمن این چند روز می‌تواند برای شهر‌های دیگر و تهران مشکل زا باشد و محدودیت تردد دوباره پیشنهاد داده می‌شود. این کسب و کار‌هایی که دوباره رونق پیدا کرده اند مثل تالار‌ها نباید دوباره بر اثر این رعایت نکردن شیوه نامه‌ها محدودیت‌های جدیدی به وجود بیاید که این مشاغل را تحت تاثیر قرار دهد.
استاندار تهران: دورکاری کارمندان همچنان پابرجاست و دورکاری کارمندان دولتی لغو نشده و تنها شرایط دورکاری از یک سوم به دو سوم تبدیل شده است.