۵ ترفند برای انتقال زیر و بم شخصیت در یک مصاحبه

جدا بودن از انبوه کاندید‌های دیگر در مصاحبه‌ها ، نشان دهنده‌ی تفاوت شما با دیگر شرکت کنندگان است. در این موقعیت باید به جای نمایش جنبه‌ی سفت و سخت و رباتیک خود، شخصیت واقعیتان را بیان کنید. مطمئنا بیان شخصیتتان به معنای صحبتی نیست که گویا با دوست صمیمی خود دارید بلکه همچنان باید خود را جدی بگیرید، حرفه‌ای عمل کنید و با هدفی شفاف و روشن ظاهر شوید.

چگونه می‌توانید با افراد ارتباط بگیرید درحالی که حرفه‌ای بودنتان را نیز به نمایش بگذارید؟ در این قسمت ۵ نکته آورده شده است که به شما کمک می‌کند تا تعادل را بیابید.

اعتماد به نفس داشته باشید

اگر اعتماد به نفس بیش‌ ازحد داشته باشید، به عنوان فردی مغرور ظاهر می‌شوید که خود را برتر از دیگران می‌بیند. بااین‌حال، نشان دادن اعتماد به نفسی ملایم،  آرام و راحت، جذاب است. شما با برقراری ارتباط چشمی، حفظ زبان بدن و استفاده از حالت‌های صحیح صورت با مصاحبه کننده ارتباطی مناسب برقرار خواهید کرد. این موارد روش‌هایی کوچک، اما موثر برای بیان اعتماد به نفس هستند. هرچه بیشتر خود واقعیتان را نشان دهید و از آن خوشحال باشید، فرد از مصاحبه با شما شادتر می‌شود و حتی شانس استخدام شدنتان بیشتر می‌شود.

درگیر و فعال باشید

پاسخ دادن به سوالات تنها به صورت رباتیک و خشک نه تنها حرفه‌ای نیست بلکه کسل کننده است. جهت برقراری ارتباط با مدیر استخدام، هنگام پاسخ دادن به سوالات پویا باشید.

در استفاده از کلمات و بیان ایده‌هایتان خلاق باشید. در این صورت فردی پویا و کارآمد شناخته خواهید شد. هنگامی که درمورد حرف‌هایتان احساس رضایت می‌کنید، مصاحبه کننده نیز این حس را خواهد داشت.

 از قبل آماده و کتابی نباشید

مصاحبه کنندگان می‌توانند پاسخ‌هایی را که از قبل برای آن‌ها برنامه‌ریزی کردید، تشخیص دهند. از کجا می‌دانند؟ آن‌ها این پاسخ‌ها را در طول هفته از دیگر نامزد‌ها شنیده‌اند. در پاسخ هایتان نیز خلاقیت به خرج دهید. در مهارت‌های خود صادق باشید و یا کمی بزرگنمایی کنید. برای پاسخ دادن نفسی تازه کنید، صادقانه صحبت کنید و نظراتتان را با یکدیگر به اشتراک بگذارید.

سوالات خاص بپرسید

نوع سوالاتی که در مصاحبه می‌پرسید چیز‌های زیادی را درمورد شما آشکار می‌کند. مواردی همچون: ارزش ها، علایق و اشتیاق. علاوه برآن پرسیدن سوالات خاص دیالوگ‌هایی را بین شما و مصاحبه کننده به وجود می‌آورد که باعث می‌شود هردو احساس آرامش و غرق شدن در گفتگو را داشته باشید. امتیاز این قسمت این است، هنگامی که سوالی می‌پرسید تا جوابش را بدانید، چیز‌های بیشتری درمورد نقشی که قرار است به شما داده شود یاد می‌گیرید و با شرکت و افراد، ارتباط بهتری برقرار می‌کنید.

 حس شوخ طبعیتان را به نمایش بگذارید

شوخ طبعی خوب است، اما برای آن بسیار تلاش نکنید. مرزی میان حس شوخ طبعی و جدی نگرفتن مسائل وجود دارد. شوخ طبعی مورد استقبال قرار می‌گیرد و می‌تواند تنشی را که هر دو طرف حس می‌کنند، از بین ببرد، اما فراموش نکنید که باید آن را در سطح حرفه‌ای نگه دارید. برای شوخی، زمان و مکان مناسبی وجود دارد و باید از تجربیات خود برای زمان استفاده از شوخی و زمان جدی بودن، استفاده کنید. مراقب حرکات خود و عکس العمل‌های مصاحبه کننده باشید.