آخرین مهلت ثبت نام برای جاماندگان کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰

فاطمه زرین‌آمیزی، سخنگو و مدیرکل سازمان سنجش آموزش کشور اظهار کرد: دور دوم ثبت نام  در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰  و بیست و ششمین المپیاد علمی- دانشجویی کشور از روز یک شنبه، ۵ بهمن آغاز شد و ساعت ۲۴ امشب ( چهارشنبه، ۸ بهمن) به پایان می‌رسد.

او ادامه داد: این مهلت مجدد فرصت مناسبی است برای متقاضیان ثبت‌نام و شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ در تمامی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی و همچنین دانشگاه آزاد و بیست و ششمین المپیاد علمی- دانشجویی کشور که نتوانستند در مهلت تعیین شده قبلی (۹۹/۰۹/۱۶ لغایت ۹۹/۰۹/۲۶) ثبت‌نام کنند.

زرین آمیزی با بیان اینکه این ثبت نام به صورت کاملا الکترونیکی از طریق سایت سازمان سنجش انجام می‌شود، گفت: داوطلبان می‌توانند از طریق سایت سازمان سنجش و سپس مراجعه به بخش کارشناسی ارشد بر روی لینک آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ (مرحله دوم ثبت نام) کلیک کرده و با مطالعه شرایط و ضوابط و پرداخت هزینه، برای ثبت نام اقدام کنند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش ادامه داد: متقاضیانی که در مرحله اول ثبت‌نام کرده اند هم می‌توانند در صورت تمایل در مهلت مقرر، برای مشاهده و ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی خود اقدام کنند.

زرین آمیزی گفت: براساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده، آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ در روز‌های پنجشنبه و جمعه مورخ ۶ و ۷ خرداد سال ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد. متقاضیان لازم است از روز دوشنبه، ۳ خرداد ۱۴۰۰ تا روز چهارشنبه، ۷ خرداد با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی این سازمان برای تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون و برگ راهنمای شرکت در آزمون اقدام کنند.

او افزود: هر متقاضی می‌تواند در صورت واجد شرایط بودن حداکثر در دو رشته امتحانی ثبت‌نام کند.

توجه:

متقاضیان لازم است به وسیله کارت‌های عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آن‌ها فعال است، با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و پرداخت مبلغ ۹۰۰.۰۰۰ (نهصد هزار) ریال به عنوان وجه ثبت‌نام شرکت در آزمون یک کدرشته امتحانی نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

با توجه به اینکه مقرر شده است تا در مراحل مختلف فرآیند این آزمون، خدماتی از طریق پیام کوتاه به متقاضیان ارائه شود، متقاضیانی که تمایل به استفاده از خدمات پیام کوتاه دارند، با انتخاب گزینه مربوط و پرداخت مبلغ ۸۵۰۰ (هشت هزار و پانصد) ریال به عنوان هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه، می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

متقاضیانی که علاوه بر رشته انتخابی یا امتحانی اصلی (رشته اول) علاقه‌مند به شرکت در رشته امتحانی دوم هستند، ضرورت دارد که کدرشته امتحانی دوم را نیز در بند مربوط در تقاضانامه درج کنند. این دسته از متقاضیان باید برای رشته امتحانی دوم یک کارت اعتباری دیگر، به مبلغ ۹۰۰.۰۰۰ (نهصد هزار) ریال علاوه بر کارت اعتباری اول خریداری کنند.

متقاضیان ثبت‌نام و شرکت در آزمون کدرشته‌های امتحانی (اصلی و شناور) که علاقه‌مند به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام‌نور هستند، لازم است علاوه بر پرداخت مبالغ ثبت‌نام، نسبت به پرداخت مبلغ ۱۳۷.۰۰۰ (یکصدو سی و هفت هزار) ریال دیگر نیز برای اعلام علاقه‌مندی برای دوره مذکور، اقدام کنند.

متقاضیان ثبت‌نام و شرکت در آزمون کدرشته‌های امتحانی (اصلی و شناور) که علاقه‌مند به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی هستند، لازم است علاوه بر پرداخت مبالغ ثبت‌نام، نسبت به پرداخت مبلغ ۱۳۷.۰۰۰ (یکصدو سی و هفت هزار) ریال دیگر نیز برای اعلام علاقه‌مندی برای دوره مذکور، اقدام کنند.

اصلاحات دفترچه کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ 

بر اساس اعلام سازمان سنجش اصلاحات دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ نیز به شرح زیر اعلام شده است:

- در مجموعه امتحانی ۱۱۱۰، رشته «زبان شناسی رایانشی» با ردیف رشته ۴ و کد ضریب «۱» اضافه شد.

- در مجموعه امتحانی ۱۱۱۱، در ردیف رشته ۳، رشته «علوم قرآنی (برنامه درسی خاص)» صرفاً توسط «دانشگاه غیرانتفاعی ادیان و مذاهب» پذیرش دانشجو صورت می‌گیرد.

- در مجموعه امتحانی ۱۱۲۸، در بخش عنوان دروس امتحانی، نام درس دوم از «واژگان و حروف کانجی» به «واژگان و حروف کانجی» اصلاح شده است.

- در مجموعه امتحانی ۱۱۳۱، نام رشته گرایش «مطالعات جهان گرایش مطالعات شبه قاره هند» به «مطالعات جهان گرایش مطالعات هند» اصلاح شد.

- در مجموعه امتحانی ۱۲۰۴، ردیف رشته «مواد، انرژی و تکنولوژی کوانتومی» از «۲» به «۸» اصلاح شد.

علاقه‌مندان می‌توانند همزمان با برگزاری امتحانات آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰، در اولین مرحله دوره بیست و ششمین آزمون المپیاد علمی- دانشجویی کشور بر اساس شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام در آزمون شرکت کنند.