به گزارش افکارنیوز به نقل از آنا، در این انتصاب که به عنوان نخستین تغییر در روسای مناطق دانشگاه آزاد صورت گرفته است، اصغریان به جای عباسپور به عنوان رئیس جدید معرفی شد.

بر اساس این گزارش، مراسم تودیع و معارفه رئیس منطقه ۹ دانشگاه آزاد اسلامی با حضور آیت ا … معصومی مسئول نهاد مقام معظم رهبری، محمد صادق مهدوی معاون هماهنگی دانشگاه و رؤسای واحدهای منطقه در یکصد و هفتمین نشست منطقه ۹ دانشگاه‌ آزاداسلامی در واحد تربت جام برگزار شد.

در این مراسم با حکم دکتر فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، رجب اصغریان به عنوان رئیس جدید منطقه ۹ دانشگاه آزاد اسلامی معرفی شد.

مهدوی معاون هماهنگی دانشگاه آزاد ضمن تقدیر از خدمات و فعالیتهای علی عباسپور تهرانی فرد از وی به عنوان یکی از چهره های فعال در عرصه فعالیتهای دانشگاهی یاد کرد و با قرائت لوح تقدیر ریاست دانشگاه‌آزاد اسلامی از وی قدردانی کرد.

در بخشی از لوح تقدیر وی آمده ا ست:((توفیق و پیشرفت دانشگاه آزاد اسلامی و رشد و شکوفایی استعدادهای جوانان میهن اسلامی مرهون تلاش و کوشش مسئولان کارآمدی است که با تکیه بر خلاقیت و نوآوری و تلاش های بی وقفه خود زمینه پویایی و پیشرفت و تعالی میهن اسلامی مان را فراهم می سازد، بدی نوسیله مراتب قدردانی و تشکر صمیمانه خودرا از خدمات صادقانه و ارزنده تان ابراز می نمایم))

در این جلسه، اصغریان رئیس جدید منطقه ۹ دانشگاه آزاد اسلامی طی سخنانی ضمن تقدیر و تشکر از خدمات عباسپور گفت: تمام توان و تجربیات خویش را برای پیشرفت منطقه ۹ دانشگاه‌آزاد اسلامی به کار می بندم.

وی حضور بیشتر و مستمر در منطقه برای پیگیری امور، توسعه تحصیلات تکمیلی و ارتقاء‌کیفیت آموزشی، تشکیل اتاق فکر فرهنگی در منطقه با حضور نخبگان و چهره های فعال در حوزه فرهنگی، راهکارهای مطلوب برای پیاده سازی ارزشهای اسلامی و … را از برنامه ها و سیاستهای کلی خویش برشمرد.

وی با بیان اینکه دغدغه اولیه ما مسائل فرهنگی و دین محوری و پیاده سازی اصول دینی و مسائل آن در دانشگاه است اظهار داشت: با کمک گرفتن از نهاد مقام رهبری، معاونین فرهنگی و ارتباط بیشتر با آنها سعی در پیاده سازی سیاستهای کلی نظام خواهیم کرد و ضروری است در این راه از قرآن کریم کتاب خودسازی و هدایت بشریت بهره بگیریم.

اصغریان با اشاره به اینکه سیستم دانشگاه سیستم مرکب است که استاد، دانشجو، کارمند و امکانات در آن نقش دارند گفت: باید در وزن متعادل از همه اجزاء آن بهره گرفت و در جهت کشف نقطه اوج تعادل باشیم و همه اجزاء ‌سیستم دانشگاه برای رسیدن به نقطه اوج و تعامل بایکدیگر باید همکاری کنند.

در ادامه حلمی دبیر منطقه۹ دانشگاه آزاد اسلامی طی سخنانی از حضور آیت ا.. معصومی و مهدوی و اعضاء‌جلسه قدردانی کرد و گفت: عباسپور بدلیل بررسی لایحه بودجه در صحن مجلس نتوانستند در این جلسه حضور یابند که به همین علت عذرخواهی کردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد پیام تشکر و قدردانی عباسپور را به همه همکاران، رؤسای واحدها و مسئولین ابلاغ کرد و ضمن قدردانی از خدمات پانزده ساله عباسپور برای اصغریان در سمت جدید آرزوی موفقیت کرد.

رجب اصغریان قنادیزدی عضو بازنسته هیئت علمی دانشگاه فروسی مشهد است.