خطری که در کمین شاغلان دورکار است

نیروی کار آنلاین از سردردهای مکرر ، سرگیجه، تغییرات خلقی، اضطراب، اختلالات خواب و مشکلات چشم شکایت دارند.

شایان‌ذکر است که این شکایات مربوط به بخش‌هایی غیر از بخش فناوری اطلاعات است.

پزشکان می‌گویند: کار با اینترنت و نشستن زیاد باعث ایجاد این مشکلات می‌شود، این افراد با مشکلات تمرکز ضعیف، افسردگی، استرس، اعتیاد به بازی آنلاین و غیره روبرو هستند.

دانش‌آموزان نیز اعلام کردند که کلاس‌های آنلاین، عملکرد تحصیلی آنان را به‌طورجدی تحت تاثیر قرار داده است. پزشکان گفتند: این مورد می‌تواند به‌صورت خستگی ذهنی و خستگی جسمی به‌عنوان درد اسکلتی عضلانی در گردن، شانه، بازوها و پشت ظاهر شود.

دکتر نارش گونداپاننی، پزشک عمومی در بیمارستان رنووا (Renova) هند گفت: «به دلیل سطح استرس بیش‌ازحد، فرسودگی اینترنتی در بین دانش‌آموزان، کارمندان بانک، متخصصان نرم‌افزار و معلمان ایجادشده است. آنان عمدتا از اختلال در نگهداری، ضعف شدید، درد گردن و شانه، سردرد و سرگیجه مکرر شکایت دارند.»

بیشترین میزان شکایت مربوط به فرسودگی بینایی بوده و بعدازآن درد عضلانی-اسکلتی است. این دردها بیشتر در ناحیه  گردن، شانه‌ها، بازوها، انگشتان و پشت اعلام شده است.

فرسودگی اینترنتی منجر به غیبت دانش‌آموزان در کلاس‌ها شده است. معلمان و کارمندان بانک نیز مرخصی می‌گیرند زیرا توانایی مقابله با استرس را ندارند.

دکتر جی انشید اناند، مشاور طب داخلی در بیمارستان آپولو (Apollo) می‌گوید: «کمردرد به دلیل نشستن نادرست برای ساعات طولانی شایع است. بعضی از افراد بیش ‌از اندازه و به مدت ۱۲ تا ۱۴ ساعت کار می‌کنند و این مورد موجب فرسودگی می‌شود. علت دیگر این علائم میزان پایین ویتامین D بدن به دلیل حضور مداوم در منزل است.»