دروس عملی در ترم آینده به صورت حضوری برگزار نخواهد شد

ابوالفضل واحدی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و صنعت درباره امتحانات پایان ترم دانشجویان این دانشگاه اظهار کرد: از ۲۰ دی به مدت دو هفته امتحانات پایان ترم دانشگاه علم و صنعت در دو مقطع زمانی برای دانشجویان برگزار شده است.

او افزود: امتحانات دانشجویان قدیمی که کلاس‌های آن‌ها از ۲۹ شهریور شروع شده بود به پایان رسید و برای دانشجویان نو ورود که کلاس‌های آن‌ها با تاخیر از آبان شروع شده بود، امتحاناتشان از ۵ بهمن آغاز شده است و آخر این هفته به پایان می‌رسد.

واحدی تصریح کرد: برای برگزاری امتحانات دانشجویان دانشگاه علم و صنعت با هیچ مشکل خاصی مواجه نشده ایم و تمامی آزمون‌ها طی این چند هفته به خوبی برقرار بوده اند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و صنعت درباره برگزاری کلاس‌های عملی گفت: برخی از دروس عملی که نحوه برگزاری آن‌ها از طریق سامانه مجازی دانشگاه امکان پذیر بود به خوبی برگزار شد و برخی دیگر به صورت حضوری با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به دانشجویان ارائه شد و در این ترم هیچ دروس ناتمامی باقی نمانده است.

واحدی با بیان اینکه تا بحال هیچ گزارشی از تقلب دانشجویان در امتحانات مجازی به دست ما نرسیده است، تاکید کرد: تقلب دانشجویان باید در مقیاس‌های بزرگ سنجیده شود، برای مثال برای ارزیابی این موضوع باید نمره امتحانات نیمسال دوم ۹۸ با نیمسال اول ۹۸ مقایسه شوند که بعد از بررسی‌های ما در این قضیه هیچ تفاوت معناداری به چشم نخورد؛ این وضعیت نشان می‌دهد که دانشجویان در آزمون‌ها تقلب نکرده‌اند، در صورت بروز هر گونه تقلبی باید تاثیر آشکار نمرات هم به چشم می‌خورد.

او اضافه کرد: احتمال دارد تقلب دانشجویان در زمان امتحانات مجازی به اندازه‌ای محدود باشد که نتوان متوجه بروز چنین واقعه‌ای شد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و صنعت درباره برگزاری کلاس‌های عملی در ترم آینده به صورت حضوری گفت: برگزاری کلاس‌های عملی به صورت حضوری بستگی به شرایط کشور و تصمیم گیری ستاد ملی مقابله با کرونا دارد؛ تا به این لحظه هیچ ابلاغیه‌ای بر مبنای برگزاری این دروس به صورت حضوری در ترم آینده به دست ما نرسیده است.

واحدی بیان کرد: دانشگاه‌ها متناسب با شرایط و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا برای نحوه برگزاری دروس تصمیم گیری می‌کنند؛ تا به این لحظه تصمیمی مبنی بر برگزار کردن دروس عملی به صورت حضوری گرفته نشده است.

او در پایان یادآوری کرد: تمامی دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در ترم مهر پذیرش شده اند و برای ترم بهمن هیچ دانشجوی جدیدی در این دانشگاه جذب نخواهیم کرد.